Piss vecka!!

Den här veckan har helt klart kommit upp i min topp-tio av de sämsta veckorna jag någonsin haft! Veckan började i måndags med en morgonpromenad och sen jobb, gick sen och klippte mig och blev nöjd. Så måndagen var som vilken måndag som helst. Tisdagen var det däremot inte.

Så fort jag kom till jobbet på tisdagen hade jag en konstig känsla i kroppen, jag kände att gråten satt i halsen, hjärtat klappade och ångesten kom smygande. Varför vet jag inte. Jag kom till jobbet och fick veta att en kollega som ska pensioneras skulle ta med företaget på lunch, hon hade mailat ut dagen ut till alla och frågat vilka som skulle följa med. Jag fick reda på det här samma morgon eftersom att jag inte fått något mail.. Visste väl att hon säkerligen bara missat mig, men på något sätt blev jag så fruktansvärt ledsen. Det var nog det som fick det hela att rinna över.. Jag som startat morgonen med ångest och tårar i ögonen kunde inte hålla mig. Tårarna bara rann, jag kunde inte göra något åt det! Jag fick gå in flera gånger på toaletten för att åtminstone  f ö r s ö k a  samla mig, men det gick inge vidare. Tillslut gick jag helt rödgråten till en kollega och bad henne följa med mig till läkaren tvärs över gatan. Hon följde med mig och där fick jag sitta i 30 min och prata med en läkare och jag kunde inte sluta gråta. Eller jag grät inte, men tårarna ville inte sluta rinna. Det tog aldrig slut...

Jag och läkaren kom fram till olika alternativ över hur vi skulle gå vidare. Men vi kom i alla fall fram till att jag ska gå och prata med någon. Antingen ska jag gå till KS och prata eller så ska jag gå till någon privat psykolog. Vet att jag inte kommer att sätta mig på KS iallafall..

Hur som, efter läkarbesöket bestämde jag mig för att gå hem för dagen.. Kändes inte roligt att sitta på jobbet och när som helst plötsligt börja gråta. Men innan jag skulle gå hem så skulle jag och kollegan låna den BMW 325i cab som företaget under veckan provkört för att åka och käka lunch. Precis när vi skulle gå ut mot bilen ringer det i min telefon. Då är det Milos dagis som ringer och säger att vi måste åka och hämta Milo för han gjort ett utfall mot en ny inskolnings hund, en hane. Då grina jag ännu mer, sen började jag även grina för att jag inte skulle få åka cab och hämta Milo.. Sjuk grej att grina över, men det var ju lixom det som skulle muntra upp mig..

Vi kom till dagiset och där står en tjej med Milo bredvid sig, utanför dagiset. Han får alltså inte ens vara inne! Sen så säger dom att de hade varit ute på en promenad med Milo och den nya hunden och det hade gått jättebra! Sen hade dom kommit in och gått in med hundarna i boxarna, kopplade, det hade också gått bra, sen så släppte de hundarna och då hade den andra hunden kommit fram och nosat på Milo och då hade han gjort ett utfall. Eller han hade morrat och visat tänderna, sen sa dom att om dom inte tagit bort Milo då så hade han gjort ett utfall.

Jag blir så jäkla arg!! Jag försvarar inte på något sätt det Milo gjort, men dagiset har skött detta så fruktansvärt dåligt! Fick reda på att han inte ens gått sin inskolning med någon hanhund, utan bara med tikar! Vad är det för inskolning lixom? En halv?! Sen så säger dom att dom inte accepterar ett sådant beteende, vilket jag absolut kan köpa, men då kan dom ju bara inte sätta in en hanhund i "Milos" flock och tro att allt ska gå helt smärtfritt, dessutom har Milo bara gått där i 3 veckor plus att dom  v e t  att han är en osäker hund, vilket vi har påpekat för dom. Hanhunden dom höll på att skola in hade tydligen blivit biten två gånger tidigare på sitt gamla dagis. Så då sa jag att två osäkra hundar tillsammans är inte en match made in heaven, man kommer att behöva jobba på det. Vet ni vad hon svarar?! - Men Ralf är så stabil och snäll, han har funkat med alla hundar förrutom Milo, så därför måste han gå.. Dessutom är Milo redan inskolad och då ska han klara att vara med både tikar och hanar. (Vilket han inte ens fått en chans att göra) Sen att dom går in med två hundar kopplade i en box där dom ska lära känna varandra.. JAG ÄR SÅ ARG!!

Jag är absolut ingen expert på hundar, men jag omger mig med folk som har en otrolig erfarenhet av hundar och djur och sen så har jag även en hel del sunt förnuft. En hund som är stabil blir inte biten två gånger.. det måste ha med någon typ av osäkerhet att göra! Jävla skitdagis!

Som sagt, jag försvarar inte alls det Milo gjort, vi måste jobba mera på att bygga upp hans självförtroende och självkänsla för att förebygga sådana här grejer, men dagiset har enligt min mening agerat helt fel!!

Så nu är livet piss.. Milo bor för tillfället hos Patrics syster Nanna och just nu letar vi för fullt efter dagis eller andra alternativ åt Milo. Så, därför har jag inte skrivit något i veckab..


 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hanar är ju grymt svårt att sätta ihop överhuvudtaget. Det är ju sjukt att de gör på det sättet. De måste ju va otroligt dumma i huvet helt enkelt, hanar SLÅSS, så är det bara. Bara för att man kanske själv har en "snäll" hund behöver det inte betyda att alla andra är det. Man sätter helt enkelt inte ihop två hanar på det sättet som de verkar ha gjort :S Hoppas du mår bättre nu!

2009-05-14 @ 20:51:03
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men herregud. Hur behandlar de Milo på det dagiset? Blev riktigt upprörd nu när jag läste det du skrivit. Vem som helst förstår väl att det blir "bråk" mellan två hanhundar. Speciellt när det kommer en ny till flocken. De vill visa vem som bestämmer. Det bästa är att låta hundarna "göra upp" vem som ska bestämma. Jag är dagmatte åt en hanhund, lika gammal som min och i början bråkade de rejält. De fick lite "tjuvnyp" men efter det har det varit hur lungt som helst.

Får inte Milo gå kvar på dagiset, eller väljer du att omplacera honom?

Hoppas det löser sig!

2009-05-14 @ 21:03:14
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Ingrid S

Förstår din ilska. Det är ju faktiskt så att alla hundar älskar inte varandra. Hundar som ska lära känna varandra ska inte vara i en box utan utomhus där de har utrymme. Ibland får man acceptera att man har en hund som inte gillar andra hundar och se till att det inte uppstår konflikter.

Måste de ha flera hundar i samma box på hunddagiset? Jag trodde att varje hund har en egen box.

Hoppas att det löser sig med Milo och att du själv får bra hjälp med att prata med någon.

2009-05-14 @ 21:10:08
Postat av: terese

hej!

ja hunddagiset har helt klart agerat fel. stå på dig!! hoppas ni hittar nåt annat dagis, ta upp detta då, antar att de kommer tycka att det låter jättekonstigt oxå!!

hoppas att du kommer må bättre mycket snart!!

kram

2009-05-14 @ 21:28:23
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Kamilla Nyström

Nånstans måste tårarna få komma ut, förr eller senare! Annars hade man ju varit helt tom och det vi ju inte, eller hur! Såna dagar är jobbiga när man liksom inte vet vart man ska ta vägen för tårarna bara spänner bakom ögonlocken för att till slut rinna över! Stackars dig, men du är inte ensam!

Stackars Milo med, jävla skitdagis säger jag! dom kanske borde satsa på att utbilda sin personal lite!

hoppas du snart får det bättre!

stor kram K

2009-05-14 @ 21:40:23
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: A.

Låter helskumt ju.

Ja, hanhundar kan ryka ihop, men dom löser det ofta själv innan det blir några större skador.

Min och kompisens hanhundar rök ihop, tog kanske 20 sekunder så visste dom vart dom hade varandra. (och då har dom ändå träffats tidigare å sprungit runt med varandra)

Men man bör släppa ihop dom i en stor rastgård ute isf så dom har chans att springa undan från varandra.

Milo förtjänar att vara på ett bättre dagis än det där, dom verkar ju inte veta riktigt vad dom sysslar med.

Det löser sig ska du se!

kram

2009-05-14 @ 21:44:02
Postat av: A.

Låter helskumt ju.

Ja, hanhundar kan ryka ihop, men dom löser det ofta själv innan det blir några större skador.

Min och kompisens hanhundar rök ihop, tog kanske 20 sekunder så visste dom vart dom hade varandra. (och då har dom ändå träffats tidigare å sprungit runt med varandra)

Men man bör släppa ihop dom i en stor rastgård ute isf så dom har chans att springa undan från varandra.

Milo förtjänar att vara på ett bättre dagis än det där, dom verkar ju inte veta riktigt vad dom sysslar med.

Det löser sig ska du se!

kram

2009-05-14 @ 21:45:27
Postat av: Lottie

Hej Johanna,

jag jobbar med hundar (vallhundar).

Har en kamrat i S-holm som är proffs på hundar, hon jobbar på dagiset Dogplanet. Är det för långt för er att lämna där? Kan rekommendera det dagiset! T.o.m kungliga hundar utnyttjar det. Hundarna får enormt med motion på dagarna och håller sig på mattan.

Tyvärr vet jag inte vart Dogplanet ligger, men om du är intresserad hör av dig till dem!!

lycka till, kraam

2009-05-14 @ 22:45:41
Postat av: julia

Usch fan ska allt behöva komma på en gång, typiskt! Hoppas allt löser sig och att gå och prata med nån är nog ingen dum idé.

Tänker på dig.

kramar

2009-05-14 @ 22:47:15
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Milla

Fy vad dåligt av dagiset! Stackars Milo :( Många kramar till er! Hoppas det löser sej!

2009-05-14 @ 22:48:28
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Johanna svarar

Ingrid S :

Dagiset har verkligen skött det här fel.. Dom måste ju få en chans till att fastställa rangorningen ju! Helt pltsligt kom det in en ny hane i "Milos" flock. Dagiset Milo var på hade möjlighet att ha 8 hundar i samma box..



A. :

Visst brukar det vara så att hanhundar brukar kunna lösa det själva. Dom måste ju bara få chansen till att göra vilket Milo inte ens fick. Dom skyller på rasen han har i sig och påstår att risken blir därför större, vilket är rent bullshit! Han har inte fått en rättvis inskolning då han bara fått gå med tikar. SKITDAGIS! Men visst löser det sig, det gör det alltid :)



Lottie :

Jag har hört talas om Dogplanet och skulle vilja ha Milo där, men tyvärr är det för långt bort för oss. Vi måste ha dagiset i närheten av våra jobb! Annars hade det absolut varit ett alternativ! Du får prata med din vän och be henne öppna upp ett till dagis i Solna eller Upplands Väsby och sätta oss först i kön :)



KRAAAM på er alla <3

2009-05-15 @ 12:23:40
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: erika

USCH! stacakrs dig johanna!!!! att du gråter o de rinner över förstår jag VERKLIGEN. jag kan få så o har knappast ens i närheten varit med om något liknande dina upplevelser. bra att du lyssar på dig själv o tar tag i det. starkt.



de me milo, fy va taskigt. dom verkar bara ha bestämt sg o tar parti utan o veta vad dom pratar om eller ens ge det en chans. verkligen dålig stil. hoppas ni hittar ny hjälp. kram på dig

2009-05-16 @ 10:31:35
URL: http://taby.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh gumman... Vet inte vad jag ska skriva. Tänker på dig!! Stor kram

2009-05-18 @ 10:40:21
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!



Vad tråkigt att du har haft en sådan jobbig vecka, jag tror att vi flesta känner så ibland att allt bara kommer på en gång. Men vad dåligt gjort utav hunddagispersonalen...väldigt dåligt, verkar inte ha någon erfarenhet alls.

Jag håller själv på med dogwalking, går hem till folk och rastar deras hundar när de är på jobb, de är hundar som ej passar in på dagis, eller känner sig stressade där, eller ägarna tycker att hemmiljön är tryggare för sina hundar, jag har med mig mina 2 egna hundar, en tik och en hanhund, de får både social träning, lek och motion, det uppskattas utav de andra hundarna, jag rastar hundar i Haninge området, gå gärna in och titta på www.dogwalking.se så kanske du hittar en dogwalker i din närhet, eller så kan du gå in på www.grannar.se och se om det finns någon i erat grannskap som kanske kan hjälpa er. Mvh.Marie

2009-05-18 @ 13:44:59
URL: http://metrobloggen.se/marie8

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0