Läkarbesöket

Jag har ju inte berättat hur besöket hos hudläkaren gick..

Jag hade inte smörjt in mig på hela dagen eftersom att hag ville visa hur torr jag faktiskt är. Skulle jag smörjt in mig så skulle jag faktiskt döljt hur det ser ut. Men jag kom i alla fall dit, och fick träffa en mycket märklig men trevlig läkare. Han  var en sådan som verkligen utförde sitt arbete med ett genuint intresse.  Han var lixom ingen typisk läkare som "bara gör det dom måste". Han var verkligen intresserad av min hud och mitt problem. Plus för honom, han var grym! Märklig, men grym! : )

Hur som, han frågade om jag var allergisk mot något -
vilket jag är (pollen bl.a). Han frågade även om jag som liten haft eksem eller astma. Han berättade att med allergier medföljer oftast antingen eksem eller astma. Jag hade som liten eksem, men ingen astma. Han sa att jag "bara" var torr. Men att all typ av torrhet  egentligen är eksem. Så nu fick jag två krämer utskrivna som jag ska använda två gånger per dag. Den ena salvan är en barnkräm som jag kan använda runt ögonområdet. Den andra krämen är, tro't eller ej, en fotsvamps salva, haha! Han sa att den här salvan, just för att den var så fet och innehöll kortison skulle hjälpa mig med mina problem. 

Jag kan ju säga att jag, efter första användningen av salvan märkte en enorm skillnad. Jag är inte längre torr runt ögonen, nu har jag bara vissa torra partier kvar som jag måste smörja in!  W O H O O O ! ! ! Nu är det bara ögonfransarna och brynen som saknas (måste växa till sig lite mer) sen är jag  f i t  f o r  f i g h t , igen!

Kommentarer
Postat av: julia

Underbart ju, gud vad viktigt det är med läkare som tar sitt jobb på allvar!!!!!

2009-02-02 @ 10:49:41
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0