Att vara vuxen..

Jag är nu inne på min sista karta på mina mini-piller. Vart ringer man när man är 22 bast och vill få ett recept på preventivmedel? Jo, än så länge får jag gå  till ungdomsmottagningen, haha U N G D O M S mottagningen! Men det här är sista gången jag går dit och får frågorna : "- Är du i ett fast förhållande?" "- Hur länge har ni varit tillsammans" "- Har du haft någon könssjukdom"  osv, osv... Det jag definitivt kommer att sakna med Ungdomsmottagningen är det reducerade priset, typ 10 spänn kartan.. Är det någon som vet vad tolv kartor kostar? Kommer man bli ruinerad eller? Inte lätt att bli vuxen och behöva betala fullt pris på både busskort och preventivmedel =)

Hittade den här bilden från i höstas.. Photobooth är verkligen en bra bilddagbok,
där ser man verkligen hur mycket håret växt =)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Man ringer till barnmorskan på vårdcentralen sen, jag tror jag betalar 200 någonting för ett halvår, så de är inte så farligt i alla fall. Har u fått reducerat pris så länge alltså? Här i stan får vi inte gå till ungdomsmott. om vi fyllt 20 :s

2009-08-24 @ 23:27:58
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vad fint det blir i köket. Ang. pillren så brukar jag numera gå till mödravårdscentralen (även om jag inte har barn). Det funkar fint. Kram

2009-08-25 @ 07:35:01
Postat av: Madeleine

Hej! Sen jag fyllde vuxen så har jag ringt till kvinnohälsan. Dit är man välkommen även om man inte har barn.. Mina p-piller ökade i pris från 80 kr till 590 kronor.. Men å andra sidan så är det ju dyrare med oönskade barn...

2009-08-25 @ 07:41:44
Postat av: Therese

Jag går till kvinnohälsan, så dit kan du vända dig. Mina p-piller kostar ganska mycket, 800 kr för 12 kartor. Sen kan man dela upp det och hämta ut t.ex. ett halvår i taget. Men det är ändå ganska dyrt..

2009-08-25 @ 07:49:58
Postat av: Anne

Gå in på

www.fass.se

och skriv namnet på dina piller och sen när du fått upp ditt piller namn så går du och klickar på förpackningsinfo så får du fram vad pillerna kostar...



Lycka till och ha en bra dag!

Kramis

2009-08-25 @ 10:02:03
Postat av: Johanna svarar:

Tack för tipsen! Nu kommer det ju dröja ett år innan det är dags för nästa besök, men det är alltid bra med tips! Sökte på Kvinnohälsa, men den nästmaste låg typ i Bandhagen, så det måste bli något närmre hem =) Det ska bli spännande och se hur mycket det kostar.. ska fråga ungdomsmottagningen på tisdag!

2009-08-25 @ 10:04:30
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Sara Hansson

Jag betalar knappt 300 för mina minipiller (cerazette) för 6 månader. :)

2009-08-25 @ 15:51:35
Postat av: Johanna svarar :

Sara Hansson - Det var ju inte alls så farligt med 300 spänn för ett halvår. jag käkar samma mini-piller som du - cerazett.



Haha, det kan ha varit så att när jag började käka mini-piller för X-antal år sedan att jag tyckte att 600 :- med barnbidrag/studiebidrag var en ofantlig summa pengar, och att det sitter i idag, vad vet jag.. =)

2009-08-25 @ 16:10:08
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0