På sjukan

Sa i första inlägget att jag börjar bli svårstucken. Jo tjena. Jag börjar bli extremt svårstucken. Det är ironi egentligen. Jag hatar allt som har med sprutor att göra.. Nu ger jag mig själv sprutor. Hmm fan ta ironi...
 
Redo att bli stucken. Come on bara!


Högra armen gick sådär, hittade inget bra kärl + att jag blev stucken där igår
oxå. Inget stick alltså...



Vänstra armen då? Jo, där hittade vi ett kärl, men det gick i alla fall inte.
Ett byte av sjuksyrra kanske hjälper?



Högra armen igen då. Efter att hon "slagit" och värmt upp armen för att få kärlen
att svullna lite hittade hon ett bra sticktälle. RAKT PÅ EN NERV.  Om ni någonsin
har varit med om att nerven träffas så vet ni vilken smärta det är!!!!!
När nålen väl är i ett kärl ska man inte känna den. Det gjorde jag.  Det syns väl 
på minen oxå.
Behöver jag säga att vi fick ta ut kanylen igen?? 




Vänstra armen igen. Halleluja moment. Bara ett stick och inget mer.
Visst ser jag ganska nöjd ut?



Var ganska nöjd över att äntligen få börja med kuren.. sen dröjde det inte
länge...




...innan Johanna blir så trött så trött.


Kommentarer
Postat av: Nathalia

vad du är tapper och duktig tjejen.

Vet hur det känns att bli stuken gång på gång. Gjorde en provräsbefrukning förut Eller gjord tre stycken men ej lyckas. med någon av dom. Då blev det mång stick hela tiden.

Kram!!

2008-07-12 @ 14:46:46
URL: http://nathalias.blogg.se/joakimsstoltafru
Postat av: pigge

jag har senaste året blivit stycken säkert minst 10 gånger men sjuksyrran har alltid träffat rätt. tur! kanske har du väldigt osynliga blodkärl? jag har kanske stora kärl.

2008-09-21 @ 01:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0