Benji

Har idag åkt från ett landställe (Solö, Patrics landställe) till ett annat (Edsbro). Ligger just nu i sängen och ska snart gå och lägga mig. Har så fruktansvärt ont i svanken efter alla sprutor. Men nu är det endast fem sprutor kvar :) Sen NADA! 

Fick ju som sagt ta tre extra sprutor den här omgången, men dom där extra tre sprutorna gick inte att ta. Så därför bad jag ju som sagt Patrics snälla faster att ge dom mig. Så idag när jag skulle ta dom så sitter nästan hela Patrics släkt på verandan. Inklusive tvååriga Benjamin. Faster Eva tycker att det är en bra idé att lära Benji att sprutor inte är farliga att ta, så han satt med hela tiden. Helt inne vad som hände. Och Eva förklarade allt så utförligt.

- Nu nyper vi tag här i låret.
- Sen så trycker vi snabbt in nålen. Det kan stickas lite Benji, men det går så fort. Titta bara på Johanna, hon tycker inte att det gör ont. (I det läget var jag livrädd för att jag skulle tycka det gjorde ont. haha vill ju inte att ungen ska få nålskräck redan som tvååring) 

När sprutan sen är tagen så springer Benji in och hämtar ett Snövitsplåster som han sätter på mitt lår.. Sött va :)



Kommentarer
Postat av: Bella

Åhhh va sött, har du kvar plåstret? ;)

2008-08-01 @ 23:00:11
URL: http://grymmabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0