Löpning (?) och knöl

Jag har gjort något jag aldrig trott att jag skulle göra igen!! Jag har sprungit 5 km J eller jag körde intervaller, sprang ca 1 km, gick några hundra, osv osv. Första springsträckan gick helt ok, men resten var fan så jobbiga! Jag var s å å å  tung i benen och det var fullt av mygg i skogen. Men gud så härligt avslappnad jag känner mig nu när jag ligger nedbäddad i sängen (yes, ni hörde rätt, jag ligger i sängen och kollar på Shrek ).

 

Det var i fredags som jag och några tjejer på jobbet bestämde oss för att gå ut i spåret i Ensta och springa, känns verkligen skit skönt att springa med någon, vet inte om jag hade haft motivationen att göra det själv! Så förhoppningsvis är någon på att springa på torsdag också! 

 

När jag sen kom hem och skulle duscha så skrubbade jag bort klistret från tejpen som jag har över mitt ärr då jag solar. Precis bredvid ärret kände jag en knöl, den är inte stor men dock en liten hård knöl. Ropade på Patric så han fick se efter. Han sa att den var lite röd och att det kunde vara en finne. Nu ska jag ju till läkaren om ca 3 veckor, har inte ”knölen” försvunnit innan dess så…  Det är säkert bara en finne, men man blir ju så jäkla nojjig, över en ”finne”, som är hård och inte ömmar, precis som min tidigare så kallade finne.  Jag tror att andra cancerdrabbade känner igen sig i att man blir helt f*cked upp i huvudet, man blir lite hypokondrisk och tror att man kommer att får återfall och tro sig känna knölar eller liknande.  Det måste nog vara första gången som jag faktiskt ”längtar” tills läkarbesöket. Har haft så mycket konstiga tankar på sistone…


Kommentarer
Postat av: julia

Jag förstår precis vad du menar med att man blir nojjig när man känner nåt, man får en inre panik... Många tankar går till dig!!!

KRAMAR

2009-06-01 @ 23:51:54
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Miffelina

Jag håller tummarna för dig att det är en finne och inget annat. Förstår att du blir nojjig. Hoppas du klarar av att tänka på annat.

Kramiz!

2009-06-02 @ 08:15:25
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Christina

Är den röd så är det säkert bara en finne. Eller en dansk i värsta fall ;o)

Måla nu inte f-n på väggen i onödan.

2009-06-02 @ 08:59:05
Postat av: Anne

Först av allt vill jag säga att du är så duktig som orkade springa 5km...för det hade jag aldrig orkat...har försökt springa...men jag får stora andningsproblem, efter bara 500m...dålig kondis..men det är väl så man ska börja springa i intervaller gå o springa vart annat i början antar jag..Så heja Johanna och hoppas du får med dig ngn igen på torsdag, för det är ju helt klart roligare att springa med någon än själv...

Jag håller tummarna för dig att det bara var en finne och inget annat!

Kramisar

2009-06-02 @ 11:08:49
Postat av: Johanna svarar :

Christina - Jag tror oxå att det är en finne, och den är säkert borta inom några dagar.. men det är ändå en jobbig känsla! En "dansk finne" Är det typ en "inomjording"? :) haha?



Anne - Det VAR jobbigt att springa! Kondisen är nere på 0! Men vet att jag inte hade kämpat så mycket som jag gjorde om jag vore själv! Känner att träningsvärken sakta börjar smyga sig på ;p



KRAM

2009-06-02 @ 11:34:58
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej!

Jag hoppas också att det bara är en finne. För du måste få vara frisk nu och leva livet!

Håller på dig Johanna!

Kramar

2009-06-02 @ 13:06:05
Postat av: Sassi

Duktig du är som kommer igång med löpning. Det är ju rätt tråkigt (tycker jag iaf) men blir ju så mycket roligare när man har någon att springa med och som kan peppa. Dessutom känner man sig ju sjukt nöjd efteråt :)

Tänker på dig när det gäller knölen, men de är säkert inget att oroa sig för, även om jag förstår att du gör det. Håller alla tummarna för dig! Sköt om dig! Kram!

2009-06-02 @ 13:52:44
URL: http://thesassis.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Jag har nominerat dig som månadens blogg hos Enbart! :)

2009-06-02 @ 16:06:09
Postat av: Ella

Jag tror som alla andra att knölen du har bara är en finne, men skönt att du ändå har läkartid snart!



Oj vad du är duktig som har börjat springa, hoppas det blir av på torsdag oxå!

2009-06-02 @ 16:38:06
Postat av: terese

oj oj... haja verkligen till på din rubrik... håller alla tummar och tår för att det bara är en finne. men förstår din hysteri!!

duktigt av dig å springa så långt.. jag cyklar hellre... eller klipper gräs.. de e jobbigt det oxå!! ha det bäst!!!

2009-06-02 @ 19:35:45
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Kamilla Nyström

Oj,, ja jag hajade oxå till på din rubrik! håller alla tummar för att det är en finne och absolut inget annat. Men på din beskrivning låter det ju som om det är det! Känner precis igen det du skriver, man blir totalt hel nojig, jag klämmer o känner efter knölar på halsen varenda dag,,,! Ja konditionen är inte vad den borde vara, och för min del har den aldrig varit så himla bra. Men man märker att den blivit ännu sämre ha ha. Bra gjort att springa!

stor kram K

2009-06-02 @ 20:08:12
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Hej!

Förstår att du blir orolig och nojjig, men d är inte så konstigt. Det är säkert bara en finne. Försök att inte tänka på det så mycket.

Hoppas allt går bra hos läkaren!

Kram!

2009-06-03 @ 11:52:48
Postat av: tess

tack raring... d står att läsa om nu i bloggen...om du vill veta..är bara så arg och lessen...men jag ska försöka släppa det nu..så att sommaren inte blir förstöd....



hur e allt med dig? Läste om din knöl...jag känner så igen mig i dig...inte igen mig..men bror min..han hittar knölar var och varannan dag... ( de har alla varit finnar lr typ talgkörtlar)



jag tror att han innerst inne kommer vara nojjig länge...det är ju itne alls konstigt.. hoppas att det bara är en finne som du säjer och att du mår bra+! Jag e kass på att kommentera här men du ska veta att jag e inne ofta och " tittar" till dig



<3 kram hjärtat

2009-06-03 @ 14:28:35
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Jag hoppas verkligen att det inte är något annat än en finne. Inte dåligt att du har kommit igång med löpningen igen. Själv så måste jag ta tag i den biten i sommar men det finns ju så mycket roligare saker att göra än att ge sig ut i löparspåret.

2009-06-04 @ 23:10:19
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Christina

Nu har det gått några dagar... har finnen försvunnit?? Hoppas, så du slipper oroa dig!

2009-06-06 @ 13:08:43
Postat av: Linnea Eriksson

Hej Johanna! Hittade din blogg på nätet för bara några dagar sen, har nog läst varenda inlägg nu.. Hade ingen arning om va du går igenom och vill bara säga att jag tycker du är stark!! kommer att forsätta följa din blogg och hoppas verkligen att du blir bättre och bättre för varje dag nu..



kram Linnea Eriksson WWI :)

2009-06-09 @ 08:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0