Detox!!



Igår började jag och mina kollegor på jobbet en detox kur! Min kur smakar persika/citron, men trots att jag gillar både persika och citron så smakar inte detta gott!  Har alltid haft svårt för smaksatt vatten, dock inte naturligt smaksatt vatten som med tex lime eller gurka. Tycker att vatten med smak man köper på flaska smakar konstgjort, vilket det även är :)

Hur som, man ska dricka ca en liter utspätt vatten under dagen. Igår lyckades jag bara med en halv liter, men idag drack jag allt som man skulle, och jag märker redan av det!! Har varit på toa säkert 8 gånger idag plus att magen pratar en hel del :) Vilket är jättebra, det betyder att alla slaggprodukter kommer ut från kroppen!

Känns som en riktigt bra grej att göra med tanke på vad kroppen varit igenom. Att köra en riktig genomkörare och börja om på nytt! Sen har jag och Patric bestämt oss att sluta dricka cola och inte äta något onyttigt. Så ikväll blir det skivade bananer och äppelbitar att tugga på. Inte nog med det, jag har börjat gå upp en timme tidigare varje morgon för att promenera i 50 min!. Bra gjort JOHANNA! :)

Kommentarer
Postat av: m.

shit låter hurtigt! själv sitter jag här med en godispåse.. hihi.

2009-04-17 @ 19:12:59
URL: http://vidnamnmalin.blogg.se/
Postat av: Kamilla Nyström

Du verkar fantastiskt duktig! Men det där med reningskuren verkar inte helt fel. Nog så jag skulle vilja prova något sådant, har förhoppningsvis bara två "giftkurer" kvar. Sen känns väl kroppen ganska full av gifter! Och dom ska ju bort:-) Är det från hälsokosten du köpt det?

Själv är jag ju rökare, och har slutat nu i ca två år, men röker fortfarande, inte bra alls. Speciellt inte med tanke på att jag igår läste att just rökning var inget man skulle syssla med efter just Hodgkins, med tanke på risken för lungcancer! Hrm, snacka om att jag fick mig en tankeställare. Så, nu ska det dokumenteras på min blogg, att på måndag är det SLUT!

Ha en skön helg

kram Kamilla

2009-04-17 @ 21:59:41
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: julia

Guuud vad skönt! Jonas kompis har köpt ett detoxbad för fötterna som jag provade... haha såg såå äckligt ut där all skit flöt omkring, man tror inte de e sant....

Kram på dig

2009-04-18 @ 08:54:04
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Me

vart får man tag på denna detox då? =)

2009-04-19 @ 11:45:43
URL: http://vardagsaventyr.blogg.se/
Postat av: Anne

Gud vad duktig du är!!! Undrar om du har blivit piggare av Detox kuren? Själv är jag sååå trött och har ingen energi alls...Kanske man skulle ta och prova samma detox grej som dig...

2009-04-19 @ 12:05:42
Postat av: Linda

Du är ju helt otroligt duktig! Jag har samma plan så du sporrar mig verkligen som tagit tag i både morgonpromenader och den där detoxen! Detox har jag funderat på länge så vill gärna läsa hur det går för dig... =)



Stor kram

2009-04-20 @ 10:49:50
URL: http://lindab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0