Dermalogica


För lite drygt en vecka sedan köpte jag ett start-kit med Dermalogica för att testa. Jag har aldrig egentligen använt ansiktsrengöring eller ansiktskräm, har aldrig haft några problem med huden så jag har liksom inte känt att det har behövts. Hur som. Nu när man börjar bli lite äldre (?) haha, så har jag börjat fundera lite på vad man kan göra för att förebygga ålderstecken och annan skit i nunan. Så jag blev rekommenderad Dermalogica och har nu använt det i lite drygt en vecka.

Jag vet att alla säger att man måste ge det en chans, och att man kan få utslag och att huden i ansiktet reagerar annorluna i början. Men herregud, jag har torra fläckar lite överallt, och så har jag fått som små utslag/finnar!

Jag pratade med en kompis till mig som är hudterapeut och hon sa att jag skulle hålla ut i ytterliggare en till två veckor och smörja in mig två gånger på morgonen och två gånger på kvällen med ansiktscremen, så det har jag börjar med och hoppas verkligen att det fungerar! 

Använder ni er av Dermalogica och vad tycker ni? Hade även ni problem i början?


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag använder det och tycker att det är det bästa jag prövat hittills iaf. Däremot är jag inte helt övertygad, men man orkar ju inte pröva hur många olika som helst tyvärr. :/ Det kan nog ta ett tag innan huden anpassar sig till det nya man använder så håll ut någon vecka till iaf. :)

2012-04-11 @ 12:01:46
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Matilda

Jag har använt Dermalogica i många år, efter rekommendation av hudterapeut. Har alltså köpt produkterna på salong. Har alltid varit nöjd med både produkter och resultat - dryga och räcker länge, och de har hållt min hud (extremt torr och mycket utslag, stressad hud) i balans. Fick liten reaktion i början men hade is i magen (har hört att det tar 30 dagar för en hudcell att komma upp till ytan) och det blev klart bättre. Inte helt bort med problemen, men ändå mycket bättre än innan. Nu har jag dock slutat och testar nya produkter (Nimue) samt slutat med mjöl, socker och mjölk, och har kanonfin hy!

2012-04-12 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0