Kundvagn?

 


Det är inte alla som kan säga att de har en kundvagn i sitt badrum. Men det har jag. Tillsammans med ett konstigt skåp, rör i taket, damm och smuts på golvet, en påbörjad installation av den väggfasta toaletten, två vattenflaskor, munskydd en stege och massor av andra verktyg.

Måste även fråga er som själva varit med om stamrenovering och det här med städning. I de papper som vi fått står de att hanverkarna ska plocka undan efter sig samt hålla efter någorlunda med grovstädningen, men att de är vi som lägenhetshavare som får stå för finliret. De har en sopborste stående i hallen men det känns inte ens som att den används? Jag kan komma hem till en smutsig hall (att den är dammig den är en femma, det dammsuger jag upp) där man ser annat smuts än bara damm om ni förstår vad jag menar, det tycker jag att de borde städa undan??

Är det helt fel, eller ska de inte göra det? Hur har det varit hemma hos er?


Kommentarer
Postat av: Lina

När vi fick stamrenoverat (2006) så städade de inget under tiden, vet att vi hade damsugaren framme och man körde en vända varje dag, de hade ju papper från hall till toaletten men det där dammet hittade ju in överallt, tror de städade av badrum + hall när de var klara och drog bort pappret men underhållsstädet under tiden var det vi som stod för.

2011-09-15 @ 08:23:42
Postat av: finaste

När vi fick stamrenoverat samt en hiss installerad i trapphuset så fick vi bo i en evakueringslght. När vi flyttade tillbaka igen var det hyffsat städat av en städfirma men det var ändå byggdamm överallt. Senare det året skulle de tapetsera om vardagsrummet pga slarvfel. Då städade de inte ett jävla skit efter sig och vi blev flyförbannade. Kul sådär en vecka innan jul..

2011-09-17 @ 13:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0