Canon G12



Bild tagen från google.se

Jag är som sagt sugen på att köpa en ny kamera. Helst en systemkamera, men jag är tveksam till om jag vill ha en sån stor kamera. Jag hört en hel del om Canon G12, att det är som "en stor hund i litet format", haha! Jag har läst en del på nätet om kameran men jag är verkligen novis vad gäller vidvinkel och ISO. Däremot blev jag lite kär när jag läste att man med ett undervattenshur kan fotografera i vatten. Ååååh tänk vilka bilder jag kommer att kunna ta när jag dyker i Filippinerna!

Är det någon som har testat den här kameran? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Iréne

jag har sålt föregångarna till denna kamera när jag jobbade i en lite mer specialicerad fotobutik och jag kan bara säga att de är väldigt bra och nyare modeller blir ju alltid lite mer "upphottade". Om du skulle bestämma dig för den så tror jag inte du blir besviken.Vissa kan tycka att den e lite stor men den är ju betydligt mindre än en systemkamera. Men kan nästan samma saker. Att tänka på ett dykhus kostar ganska mycket 2-3000kr om jag inte minns fel lite beroende hur djupt man vill kunna komma. Så där gäller det att du verkligen vet att du kommer använda det annars blir det lite bortkastade pengar.

Så mitt råd är att åka till nån kamerahandlare så att du kan klämma och känna lite.



ps. är man osäker på alla dess inställningar så har den ett autoläge.DS

2011-09-22 @ 23:20:46
Postat av: JohannaMariaMs

Nu blir jag ännu mer sugen på att köpa kameran =) Vill gärna köpa den innan Filippinerna så man hinner lära sig den någorlunda! Men jag får kanske fundera på det där med dykhuset, jag dyker ju inte direkt ofta, men det hade varit riktigt häftigt!



Tack för hjälpen =)



KRAAAM

2011-09-23 @ 12:10:29
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har oxå vart sugen på den kameran. stor men ändå mindre än en vanlig system. mamma har köpt den och jag vet att hon är väldigt nöjd.

2011-09-25 @ 11:21:59
URL: http://Julialulia.blogspot.com
Postat av: Mia Nilsson

Jag har just köpt kameran och dykhuset :)



Jag har dykt två gånger i Filippinerna utan denna kamera och ser nu fram emot nästa resa med denna kamera. Jag har bara hört positiva saker om den, flera jag känner har en sådan kamera när de dyker :)

2011-10-21 @ 10:03:23
Postat av: JohannaMariaMs

Mia, hur är dykningen i Filippinerna? Det var typ 4 år sedan jag dök sist så Bali, så den här resan MÅSTE jag dyka! Vi kommer dock bara att hålla oss till Boracay och öarna runt där, så har du tips om dykning eller annat roligt så får du gärna hojta till =)



O skcika gärna över bilder på de foton du tagit när du dykt! Det kliar verkligen i mina fingrar efter en ny kamera! :D



KRAAAM



2011-10-21 @ 10:57:35
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0