Stambytet


Det går frammåt i badrummet. Om än väldigt långsamt. Tror att det är cirka fyra veckor kvar innan det är färdigt. Taket är målat (men på vissa ställen ser det ut som att de inte spacklat ordenligt innan, vilket jag har påpekat för byggledaren, men det är fortfarande ingen skillnad.) och alla uttag som jag skulle ha är fixade. Jag ville att de skulle förbereda ett uttag för handdukstork, men jag ville inte ha själva torken, för det är så jäkla dyrt att ta det via dom. Och så ville jag även att de skulle flytta utloppet till tvättmaskinen till andra sidan. För som ni ser på bilden nedan så stod inte min tvättmaskin på ett direkt optimalt ställe.

Men men, taket är fixat och de har även fixat tätskiktet så nu väntar jag bara på att de ska kakla och fixa klinkersen. Jag har haft plattor stående i min hall i typ två veckor och börjar bli något less på det. Eller, jag är snarare less på att det inte är färdigt. Men fint kommer det att bli! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0