M å n d a g


Sov ändå hyfsat inatt. Varken bra eller dåligt, vilket nog är standard för söndagar tror jag. Men det blev ändå en relativt tidig kväll. Satt uppe ett tag och pratade med mamma och pappa, och sen bestämde jag mig för att göra ytterliggare en sats med macarons. Fast den här gången med lemoncurd, så jäkla gott! 

Nu känner jag att jag vet hur jag ska göra, men speciellt vackra blir de inte. Nu maler jag mandeln, men det gör att marängen blir för grynig. Så till helgen blir det att försöka att leta efter mandelmjöl eller försöka få den malda mandeln mer "mjölig". Tips mottages väldigt gärna, för det här ska bli min nya grej. Jag ska bli macarones-tanten, haha!

Irené du ska ha ett stort tack för dina tips! De hjälpte!


Kommentarer
Postat av: Iréne

Kul att tipset hjälpte.

Siktar du den malda mandeln genom en sil?

Har själv letat med ljus o lykta efter mandelmjöl i butiker men inte hittat nått. Eller jo på cajsa warg men 100g för 30 spänn tycker jag e lite att ta i. jag köper mitt mandelmjöl via lchfbutiken.se

2011-10-17 @ 13:55:36
Postat av: JohannaMariaMs

Jag siktar mandeln, alla "stora" bitar försvinner ju, men det blir ju inte direkt ett mjöl av det. Har även testat (när jag gjorde de första gången) att ha mandlarna i matberedaren, men det funkade inte heller. Så om jag inte kommer på ett bättre sätt att mala mina mandlar så får jag nog oxå beställa via nätet :(

2011-10-17 @ 15:37:20
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hittade mandelmjöl på City Gross (i Karlskrona), kanske finns där du bor också? Deras sortiment brukar variera ganska mkt mellan butikerna. Kommer dock inte ihåg hur mkt det kostade... Men kan kanske vara värt att kolla upp?

Och grattis till nya (blivande) syskonbarnet! Hoppas allt går bra!



2011-10-19 @ 23:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0