Kvällsbabbel.


Sitter med ett glas vin och försöker att smälta och ta in dagen. Jag känner mig lite upp i varv samtidigt som jag inte orkar göra någonting. Men det är väl också typiskt söndagar? Jag har bara varit hemma i helgen, men samtidigt känns det som att det har hänt så mycket. Är inte det konstigt? Hur man vissa helger kan gå ut och träffa vänner, festa, shoppa, fika, städa, ja man gör hur mycket som helst men det känns som att man inte gjort något. För att sen nästa helg, inte göra ett skit, men då känns det som att man fått så mycket gjort.

Lite mysko kvällsbabbel här, men jag vill bara få skriva. Känner att jag bara vill få ut en massa meningslöst babbel. Få prata av mig helt enkelt. Ibland så vill man bara få skriva av sig lite, och jag har alltid känt att jag bättre kan uttrycka mig bättre i skrift än i ord. Inte för att jag bloggar lika mycket som jag en gång gjorde, men ibland kommer det där kliet i fingrarna. Att få skriva av sig, att få berätta och att få visa. Jag önskar bara att jag kände det där kliet oftare. För det betyder så mycket för mig.

Som sagt. Lite meningslöst kvällsbabbel så här framåt kvällen. Men gud så härligt det är att bara få föra fingrarna över tangenterna och skriva om det första som poppar upp i huvudet. Det ni mina vänner, det är terapi för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0