Spärr av kort


Jag är så jäkla smart. Gick och la mig sent igår, kom inte i säng förrens vid efter 12 för jag hade svårt att komma ned i varv. Istället gick jag omkring och plockade i lägenheten, fixade iordning på balkongen och gick ned i förrådet och ställde undan lite grejjer. När jag väl la mig i sängen så kunde jag inte sova. Söndagsångest utav bara h-vete.

Hur som, vaknade imorse och kände mig ändå hyffsat pigg. Gick hemifrån lite tidigare för att jag skulle hinna köpa busskort. Kom fram till SL-center och tar fram mitt kort och slår koden - fel kod. Tänker inte så mycket på det då jag kände att jag slant lite med fingret när jag skulle trycka en siffra, så jag slår koden igen - fel kod. Blir förbannad får jag kan ju koden! Så jag slår kodhelvetet en gång till - fel kod.

Drar kortet igen - medges ej. Får panik, vart är mina pengar?? Loggade via telefonen i på min internetbank och ser att pengar finns där. Inser att jag slagit in koden till ett annat kort...

Inte kunde jag beställa ett nytt kort via telefonsupport heller utan jag måste logga in på min personliga sida för att göra det! Jag blir så jäkla irriterad! Framför allt på mig själv som inte tar fram legget istället för att slå koden den tredje gången! Sen blir jag förbannad på banken som inte kan beställa ett nytt jäkla kort till mig! De har ju min personliga kod och allt!

Det är en bra måndag. Den bästa måndagen. Det är en bra måndag. Den bästa måndagen. Och det är inte första måndagen efter semester. Och det är inte första måndagen efter semestern.

Kommentarer
Postat av: Ponyo

Usch så bökigt! Det där med spärrat kort kan ju få en att bli tokig verkligen. Banker verkar leva lite för att göra livet surt för en oftast. Hoppas du får ditt nya kort snabbt och smidigt!

2011-08-08 @ 14:13:15
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0