Zumba


Vilken monsterdag det var igår! Först arbete 08.00-17, sen direkt in till Fridhemsplan för Zumba och BodyCombat, sen ta sig kommunalt hem. Var nog inte innanför hemmets dörrar förrens 21:30 ungefär... Men det var det  s å å å  värt!

Jag och Anna bokade lite kaxigt ett till pass efter Zumban eftersom att vi båda två antog att det första passet inte skulle vara så ansträngande. Men jäklar vad fel vi hade! Det var verkligen ett konditionspass som var baserat på intervaller. Vi skulle skaka rooompa och shake:a boobs, det var reaggeton, och salsa, och massor av andra dansstilar. Skitkul! Sen så säger vår instruktör att hon ville att vi skulle komma i kontakt med vår sexiga och lekfulla sida, det är lättare sagt en gjort när man står där helt genomsvettig samtidigt som man försöker att shake:a röven i takt till musiken, haha!

Det hann inte bli någon vila alls mellan passen, och inte heller behövde vi byta sal innan det var dags för BodyCombaten! Femton minuter in i passet ångrade jag starkt att jag ens var där, men fem minuter innan passet var slut, då jävla var jag on fire! Var helt slut i kroppen men satan vad jag tog i med kickarna och upercutsen och alla krokar och grejer!

Vill gå samma pass varje tisdag, men då måste jag verkligen vara ute i god tid och boka. Som det ser ut nu är det 143 personer före mig i kön på nästa Zumba-pass, haha!

Idag står ett gym-pass på schemat, och imorgon BodyCombat igen. Fredag är en ledig träningsdag för då ska jobbet iväg på konferans och sen middag. På lördag och söndag ska jag försöka hinna ut en vända i skogen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är nästan irriterande hur populär zumban är, man får boka en plats direkt när dom släpper passet 2 veckor innan för bokar man några timmar senare hamnar man på plats 48 eller något skit.

Fast populäariteten kanske gör att de behåller passet efter dom här 6 veckorna som dom kör den som event, hoppas hoppas!

2010-09-15 @ 14:51:41
Postat av: JohannaMariaMs

Ja det är verkligen helt stört!! Nästa pass vi kommer att kunna boka är det om 3 veckor, alla andra har en sån jäkla lång väntelista! Men när biljetterna släpps på tisdag klockan 00:01 då ska jag fan va först på plats, hehe!



KRAM

2010-09-15 @ 16:40:48
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad du är duktig!! Jag skulle nog ha dött en kvart in i Zumban ;-) Min kondition är inte att leka med, haha!



Ha en bra dag tjejen!

Kram!

2010-09-16 @ 08:13:13
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0