Tänkte bara...


...Slänga iväg ett "Hej!"

Så, hej!!

Igår blev det ingen löpning, istället fick jag känna på hur det är att vara tvåbarnsmamma. Ena barnet skulle bada och jag kom på den mycket smarta idén att lära Isabelle hur man gör bubblor i vattnet, det tyckte hon var skitkul! Framför allt när jag gjorde det. Samtidigt som hon badar och gör bubblor så börjar lilltjejen Ellie att gny lite i sin babysitter vilket är lika med en bajsblöja. Jag vet att jag inte kunde byta på henne på skötbordet vid hennes säng, utan jag fick flytta skötbordet till badrummet och till tvättmaskinen.

När jag precis tagit av Ellie byxorna så ser jag att Isabelle dragit ur proppen ur badkaret "-OJ!!" säger hon. Hon kunde själv inte sätta tillbaka den så jag får, med ena handen fortfarande på Ellie, försöka sträcka mig ner i badkaret för att sätta tillbaka proppen. Sen var det bara att fortsätta med bajsblöjan. Som förövrigt luktar sur mjölk.

Efter ett tag drar Isabelle ut proppen igen och säger att hon inte vill bada mer, så hon får sitta i badet tills allt vatten runnit ur. Efter ett tag säger hon att hon börjar frysa, är precis påväg att hämta en handduk när jag får ett samtal som jag väntat på. Så samtidigt som jag svarar på det viktiga samtalet så torkar jag en huttrande och ganska högt pratande Isabelle.  M u l t i t a s k i n g  o r  w h a t ? !  : )

Men det var en mysig kväll... Sen kom morfar över och så satt vi i soffan ett tag och kollade på Meckar Micke. Ellie snuttade på sin napp i min famn och Isabelle satt lutad mot mig, helt inne i filmen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0