Skillnad.


Jag märker en sådan står skillnad på mitt skrivande när jag är stressad eller kanske inte riktigt känner för att blogga. Då smyger det sig in stavfel och konstiga meningar som inte alls är välformulerade. Har jag däremot tiden på min sida, och  v i l l  blogga, då kan jag läsa igenom ett inlägg flera gånger innan jag publicerar det. Jag ändrar om meningar, tar bort ett ord eller två, trixar lite med orden helt enkelt.

Sådana inlägg tycker jag själv om att läsa. När man ser att det är lite tanke bakom skriften, även fast skriften i sig kan handla om något så tråkigt som skillnaden mellan olika texter.

Jag vet att jag knappast är ett proffs på stavning eller meningsuppbyggnad. Men jag tycker själv om att läsa texter som är rena och lättlästa, utan stavfel och med punkter och komma-tecken. Därför tycker jag att det är extra jobbigt att läsa ett inlägg som jag själv skrivit, när jag ser att dessa stavfel och framför allt slarvfel kommit in i texten. Det stör mig. Jag vet att jag kan skriva bättre än så.

Vet inte varför jag skrev detta egentligen. Men det började med att jag läste inlägget nedan. Och störde mig på hur det var skrivet. Känner jag mig inte motiverad eller har jag inte tiden ska jag inte skriva. Det blir inte bra då och jag stör mig på det jag skrivit.


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Hejhopp! Du har fått en award "inne hos mig": http://surrovich.blogg.se/2010/october/utkast-okt-27-2010.html



/Sandra

2010-10-27 @ 15:34:20
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: julia

Tack så mycket! Är riktigt nöjd verkligen. Man ska definitivt vara säker på vad man vill ha. Så ont tycker jag faktiskt inte att det gjorde å ändå är min smärttröskel låg :P



Kram

2010-10-27 @ 20:12:45
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Felicia

Kul att läsa, jag är exakt likadan! Även om det inte spelar någon roll egentligen så vill man liksom att allt ska vara korrekt, och när man inte hinner så blir man sur på sig själv. Jag tycker iaf att du skriver grymt bra! (När du inte är stressad :P).

2010-10-31 @ 19:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0