18 år.


18 år. I Grekland. Med bästa vänner. Bekymmerslöst. Roligt. Snygga killar. God mat och en hel del fylla, haha!

Saknar inte den galna 15-18 års-perioden med galna fyllor och prestationsångest. Vem hade pojkvän och vilka var fortfarande oskulder, vem tjuvrökte på rasten och vem var skolans madrass?

Då försökte man vara cool, alltid passa in och anpassa sig. Att falla för grupptrycket eller att inte göra det. Att vara cool nog att ligga - inte för att det var bra, utan för att det var coolt och för att "alla andra redan gjort det".

Vilka problem man tyckte att man hade då
. Och fan vilken jobbig period det var. Jag var inte den coola tjejen, men inte heller den töntiga. Jag var lite mitt i mellan. Jag minns att jag verkligen led av detta under framför allt högstadiet. Vem var jag? Varför var jag som jag var? Varför såg jag inte ut som henne, eller henne eller henne. Varför var jag fortfarande oskuld när "alla andra redan gjort det", varför kunde inte jag få ätstörning som "alla andra" jag var ju så tjock. Jag var jättetjock. Mycket fetare än "alla andra". Så tyckte jag att det var i alla fall.

Idag försöker jag ständigt hitta mig själv. Men idag handlar det inte om att jag ska hitta mig själv genom pojkvänner, sex, prestationsångest eller fyllor. Idag handlar det enbart om att jag ständigt ska försöka hitta mig själv och bli en bättre männsika. Själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0