Röntgen.


Som ni vet så gjorde jag en röntgen igår. Det var mitt egna beslut och jag bad min läkare att skicka en remiss för att kontrollera att allt faktiskt är som det ska vara. Utan tumörer.

Röntgen igår var värre än alla de tidigare gångerna. Värre än första gången då jag röntgades för att se om jag hade flera tumörer. Värre än andra gången då det kontrollerades att tumörerna minskade och svarade på behandlingen. Värre än den tredje gången då man ville se att tumörerna var borta. Och värre än den fjärde gången som gjordes då man var osäker på att allt faktiskt var borta. Det gjorde ont, jag var illamående, blev dåsig och fick flashbacks från den tiden då jag var sjuk.

Hur som. Jag kom in i röntgenrummet och blev tillsagd att ta av mig allt av metall, typ örhängen, armband och bh. Vilken tur att jag just den dagen valde att ha ett vitt tight linne på mig, haha! Sen lade jag mig på bristen och sjuksystern skulle sätta en kanyl i armvecket på mig. Jag brukar inte vara så jättekänslig men det brukar ju göra ont, men smärtan går ju över så fort nålen är inne. Men fy satan vad ont det gjorde igår! Det gjorde pissigt jävla skit ont! Men hon hade äntligen (efter mycket tryckande, värmande och knytande av hand) hittat ett bra kärl och ville helst inte byta, och smärtan avtog faktiskt någorlunda efter ett tag.

Men den smärtan var ingenting jämförelsevis med det obehag som följde. När hon skulle spruta in saltlösning i kanylen för att "rensa rören" så att säga - se att det är en öppen kanal så att kontrasten kan sprida sig i kroppen. Man känner hur vätskan sprutas in i armen, det lixom bubblar och känns extremt obehagligt och fel, och det får mig att känna mig sjuk igen. När jag varannan vecka fick kanylen i armvecket, fick saltlösning och sen "vargtass"(en typ av cellgift) intravenöst. Den känslan hade jag igår.

När jag sen kom hem så kände jag mig sjuk. Jag kände mig trött och sliten och mådde illa. Så här i efterhand har jag insett att det var så jag kände mig efter kur. Dock i en mildare variant. En flashback från förr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter inget vidare :( Hoppas du mår bättre nu!

2010-11-25 @ 23:47:27
Postat av: Kajsa

Fyyy vad jobbigt. Hoppas resultatet var bra iaf! Kanske värt att veta att det var bra trots allt...men usch. Du får dricka lite glögg i helgen och ha lite adventsmys som kanske piggar upp! Kramar

2010-11-26 @ 11:36:19
Postat av: Elisabeth (Fisabeth)

Usch stackars dig !!!kram

2010-11-30 @ 18:26:41
URL: http://johannamariams.blogg
Postat av: Christina

Är helt övertygad om att resultatet är bra!!!

2010-12-02 @ 13:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0