Förbannad!


Jävla skitbank jag för närvarande har! Jag är så arg och förbannad så det kryper i hela kroppen! Jag skrev ju tidigare om att mitt kort blivit spärrat. Igår hade jag fortfarande inte fått något kort, och då hade det gått en vecka. Så jag ringde till bankens kundtjänst (inte kontoret för det var stängt) för att kolla om kortet verkligen blivit utskickat. Det hade det inte. Inte nog med det, det gamla skimmade kortet hade inte ens blivit spärrat!!
?
Men jag skulle få ett nytt kort skickat till mig och så kunde jag få välja en egen kod genom att logga in på hemsidan med min bankdosa. Något jag skulle testa mig på idag, men det funkade inte. Så jag ringer återigen till kundtjänst och ber om hjälp. Då säger personen i luren att jag måste logga in med "bankdosa ansluten med sladd" för att det ska funka. Well, JAG ANVÄNDER MIG INTE AV SLADD!!

Så imorgon måste jag bege mig till mitt bankkontor
och be om att få en ny sladd så att jag kan använda mig av mitt kort. Har man inte valt en kod inom 10 dagar så väljer banken ut en slumpmässigt val kod. Men då får jag som sagt vänta ytterligare 10 dagar innan jag kan använda korthelvetet!

Men det som fick mig att bli mest förbannad, det var min personliga banktjänstemanskärring! Hon som kontaktade mig och sa att kortet måste spärras. Hon som "glömde" spärra mitt kort. Hon som inte svarar på viktiga mail eller återkopplar på redan påbörjade konversationer. Jag ringde till henne för att påpeka att kortet inte var spärrat, plus att påminna henne om ett ärende som jag bett om i snart en veckas tid nu. Vet ni vad hon svarar??

"- Johanna du förstår att vi har så mycket att göra för tillfället, det är ett sådant fruktansvärt tryck på kontoret. Lägger man en lapp på bordet så glöms den så lätt bort av andra akuta ärenden. Det är absolut ingen bortförklaring men det är så det ligger till"

Vilket jäkla rikspucko!

Kommentarer
Postat av: Stefan Funcke

Tycker du ska spara det där mailet du fick och skriva ut det och ta med till ditt bankkontor och visa upp det för chefen där.

Som du har blivit behandlad får det absolut INTE gå till. Vissa saker är mänskligt att glömma, men att få svart på vitt att ett päron på bankkontoret prioriterar bort dig och din ekonomi för andra saker som hon anser mer viktigt ska ju bara inte få förekomma.

2010-11-03 @ 00:52:06
Postat av: Anne

Vad har du för bank?

Själv är jag också förbannad...skulle sätta in 20000kr på mitt konto i måndags som jag fått låna av pappsen för att betala en resa...tror du det gick att sätta in det...nope...bara 10000kr per dag...det löjligaste jag hört...pga det stora pengahanteringen...suck...sen när är 20000kr mkt pengar... Kommer byta bank...själv har jag swedbank..

Hoppas det ordnar sig så du får ditt kort!



Ha en bra dag!



Kram

2010-11-03 @ 10:06:59
Postat av: Camilla

Banktjänstemanskärring var ett bra ord.

Du har möjligen inte Nordea va? För nästan alla jag träffat på där har varit inkompetenta och nedlåtande.

Senast när min pojkvän skulle skaffa konto där så får han till svar "Ett personkonto är ett LÖNEKONTO så vi vill se en lönespec. innan vi öppnar ett" (trots att det inte alls är så, du behöver inte visa upp någon inkomst för att få ett), subban erbjöd sig dock att öppna ett annat sorts konto och jag frågade (fastän jag visste svaret) om man kunde koppla ett kort till det "Nej, då måste du ha ett personkonto!" suck Den kärringen visade verkligen vad hon tyckte om min pojkvän (pratar inte svenska och mörkhyad) alldeles för tydligt. Sånt "pack" ska tydligen inte ha ett konto. Sen kallade hon mig för "lilla vän", proffsigt värre.

2010-11-03 @ 16:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0