Två år sedan


Japp. I dagarna var det två år sedan som jag fick mitt cancerbesked. I år kan jag inte påstå att jag tänkt så mycket på det. Tankarna ligger där någonstans långt inne i skallen och poppar upp lite nu och då, men  o f t a s t förvinner de rätt snabbt igen. Oftast.

Idag kan jag varken fatta att jag ens varit sjuk, eller att det faktiskt har gått hela  t v å år! Det är två år sedan jag gick vilse på Karolinska Sjukhuset och fick hjälp av en trevlig kille som visade mig vägen. Två år sedan sen jag tog hissen upp till andra våningen - Hematologen. Två år sedan som jag ensam satt i väntrummet och nojjade mig inför beskedet. Två år sedan läkare A kom fram och tog mig i handen och sa  " -   O j ,  ä r  d u  h ä r   h e l t  e n s a m . . ?"





Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oj, tänk vad tiden går! Är så glad att du blev bra igen! Kramar

2010-05-11 @ 07:58:01
Postat av: Sanna

Helt otroligt vad fort tiden går! Bilderna på dig där är så otroligt vackra,h ur vacker nu cancer kan vara... Men de talar vädligt starkt till mig...

2010-05-11 @ 14:58:00
Postat av: Sassi

Är så otroligt glad för din skull att allt gick så bra, och för alla dina nära och kära, och de som är lite mindre nära och lite mindre kära. Jag känner ju inte dig men du verkar vara en sån härlig person. Du är en fighter. Du har verkligen inte haft det lätt de här två åren. Ändå utstrålar du glädje, inspiration, positivitet, liv och kärlek. Fortsätt vara den du är och lycka till med allt. Kram på dig tjejen!!!

2010-05-11 @ 16:10:50
URL: http://thesassis.blogspot.com/
Postat av: Clara

Jag är så grymt imponerad av dig! Det du har varit med på en väldigt kort tid är det nog inte många som klarat av. Men du har gått ur det här med huvudet på topp, alltid glad och positiv (eller, för det mesta i alla fall :p) Du är en sann förebild och inspiration! Det finns inte någonting som du inte klarar av! You GO girl ;)

2010-05-11 @ 16:26:18
Postat av: Katarina

Min två-årsdag närmar sig och jag känner igen känslorna. Tack för att du delar med dig och inspirerar till nya tag! Kram

2010-05-11 @ 18:26:41
Postat av: Kamilla

Ja vad tiden går fort! För mig är det typ exakt ett år sedan sista behandlingen! Och visst är det så, man fattar inte att man faktiskt varit sådär sjuk, man fattar inte att man verkligen gått igenom allt det där. Det är avlägset men ändå så färskt, och glömmer det gör man aldrig!

kram till dig

2010-05-11 @ 18:39:00
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0