Storleksblind


Jag verkligen älskar den här jackan! Den är absolut en utav mina favoritplagg. Jag är en sådan person som inte riktigt trivs med att visa mina armar och bara gå i linne, jag känner mig inte bekväm då. Så när jag hittade detta plagg blev jag helt överlycklig, det är en jacka som använts mycket flitigt. Igår till exempel, haha!

Nu till problemet. Ett problem som kanske är rätt konstigt. Jag gick in i butiken och såg plagget. Jag tog fram storlek 38 och gick in i provrummet och tyckte att den satt bra. Tänkte väl inombords att jag inte ens ville testa en mindre storlek då jag innerst inne trodde att den skulle vara för liten. Så jag köpte 38:an. Utan att testa de andra storlekarna.

Anna har en likadan jacka. Min party-outfit igår skulle bestå av ett svart linne och en kavaj. Anna skulle ha sin jacka men ville hellre ha kavaj och jag ville hellre ha jackan. Så jag fick testa hennes jacka. I storlek 34. Och den satt som en smäck. Den satt så mycket bättre än 38:an, vilket betyder att jag har blivit storleksblind. Jag tror fortfarande att jag drar en viss storlek och har väldigt svårt att gå och testa mindre storlekar just för att jag minns den känslan. Känslan av att testa ett plagg som var mindre i storleken och inte kunna få det på sig.





Men jag älskar verkligen jackan, så jag tror att jag måste gå och köpa en i mindre storlek. I storlek 34 för att vara mer exakt. Vilken underbar känsla!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Fin jacka, får man fråga var du har köpt den? :)

2010-03-28 @ 18:23:37
Postat av: JohannaMariaMs

Det får man absolut fråga =) Den kommer från Gina Tricot =)

2010-03-29 @ 10:50:49
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0