Mys i solen en lördag efter ett jobbigt drev..


I lördags var jag på "klappjakt" med Sanna och hennes kille, och jag säger bara en sak - FY FAN VAD JOBBIGT!! Vi gick på en snöig väg för att ta oss till skogen och för att börja "drevet". Bara promenaden innan var skitjobbig, med djup och tung snö och alldeles för mycket kläder. Sen gick vi upp i skogen och ställde oss på led för att driva ut eventuella rävar ut mot ängen där jägarna väntade.

Vilket helvete det var!! Tänk er en meter djup snö. Tänk er att ni tar ett kliv och sjunker ned till knät i snön. Tänk er sen att ni lägger hela tyngden på det benet för att sen kunna ta nästa steg, vilket då gör att ni sjunker ner ännu mer, typ till midjan. Inte nog med snön. Jag hade även en hund på lina som ständigt trasslade in sig i differse buskar och granris. Jag var sjöblöt och blev helt överlycklig när jag mötte upp Sanna och en till och se sa att de skulla avbryta. Halleluha moment!

När det var dags för att till drev hoppade jag och Sanna det och solade istället ;)



"Jerpan" hittade en stor bajs som han gick omkring och bar på.. Mumma!


Vackra, vackra primadonnan Fiffi


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Det ser jättehärligt ut på fotona! :) Härligt med sol . :)

2010-03-15 @ 21:45:45
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0