Viktiga saker uträttade


Idag har jag gjort många vettiga saker :


- Ringt till Länstyrelsen angående mitt körkortstillstånd. Jag och pappa var ju på en handledarutbildning i början på november, jag skickade in papprena en veckan senare, men hade fortfarande inte hört något eller fått något godkännande. Så jag ringde upp dem för att se hur långt de kommit i mitt ärende. Fick då veta att alla ärenden håller på att skickas över till Transportstyrelsen, vilket gör att handläggartiden tar längre tid. Så nu skulle jag avvakta i två veckor till. Har jag efter två veckor inte fått mina papper så skulle jag höra av mig igen.. Jättekul.


- Det andra samtalet var till min banktjänsteman,
eller i det här fallet, kvinna :) Kände att det var lika bra att vara ute i god tid när det gäller lånelöfte och så vidare. Så nu har vi bokat in ett möte den 6/2. Det är perfekt för då har visningarna på lägenheten varit så då har vi nog ett prelimenärt besked om hur det blir.


- Mamma kom och hämtade mig på jobbet vid 15-tiden, det var dags för min första cellprovtagning. Trodde att det skulle vara värre faktiskt. Dock så är det ju ganska obekvämt och man känner sig inte helt otippat  l i i i t e exponerad. Kommentarer som : "- Hasa lite längre ner..." och när jag klädde på mig efter provet "- ..trist väder ute va?" Känns rätt roliga, haha!


- Sen så har jag även lagat middagen idag! Idag blev det cannelloni.. Gick efter två grundrecept som jag mixade lite, la till lite och plockade bort något annat. Men det blev riktigt gott! Har saknat att laga mat, men tyvärr finns inte orken eller inspirationen när man kommer hem efter 18 på kvällarna.. Tog bilder på maten, men nu hitter inte jag min datorsladd.. Den kan vara i det här rummet (datarummet) eller i mitt egna.. Eller i brorsans. Den borde vara i brorsans, för där lade jag upp mina sista bilder, men han har städat sitt rum och säkert lagt den någon annanstans. Eller så är det mitt fel. För jag städade mitt rum igår..?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0