Varför?


Varför kommer ångesten alltid smygandes under kvällen?
Jag har inte direkt märkt av någonting under dagen, men under eftermiddag / kvällen så kom den som ett brev på posten... Det är ett tryck över bröstet och det blir jobbigt att andas. Jag blir trött, samtidigt som jag blir rastlös. Jag vill bara att det ska gå över. Jag tycker inte om den person jag blir när jag mår dåligt. Jag vet  h u r jag ska tänka och vad jag  i n t e ska tänka på. Men det är inte så jävla lätt när allt jag tänker på är negativt, när jag har svårt att se något positivt.

Jag är fruktansvärt glad över mina vänner, de ställer upp och gör allt för att muntra upp och peppa mig. Men i det här läget kan de inte hjälpa mig. Det är jag själv som måste släppa dessa jobbiga tankar och försöka tänka positiva saker. Vilka positiva sidor har jag egentligen? Just nu ser jag bara negativa och dåliga saker. Vad kan jag se som positivt i den situation jag hamnat i och vilka positiva erfarenheter har jag fått?

Som sagt. Varför kommer alla jobbiga tankar under kvällen?

Kommentarer
Postat av: caroline

Ångesten kommer smygande om kvällarna för mig med, jag tror det kan bero på det blir mörkt ute och man känner sig mer instängd på något sätt.

2010-02-03 @ 21:24:00
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Katarina

Kanske för att man varvar ner och känslorna hinner ikapp när man slappnar av? Känner igen mig så mycket...Kämpa på! Det gör jag. Brukar tänka att jag har varit med om mycket värre under cellgiftsbehandlingen. Fast det är jobbigt att må dåligt när man "borde" må bra. Kramar!

2010-02-03 @ 22:03:38
Postat av: Marie

Man slappnar av och tar det lugnt på kvällen och då hinner man tänka på mycket, det händer mig ofta, panik, ångest svårt att andas, vet ej vart man ska vända, tycker att man är dålig på allt, även om man har nära och kära som tycker att man är så bra som man är, man är kritisk mot sig själv, personen man ser i spegeln, kan det verkligen vara jag, och varför kan inte jag vara lika snygg som tjejerna på tv, några av funderingarna och tankar som snurrar i mitt huvud när jag får varva ner och sitta i soffan i tysthet, när alla andra sover...och ibland även när jag ska sova, då kan det vara 1000 saker som snurrar i huvudet...du är ej ensam och jo, folk säger också att man ska koncentrera sig på det positiva, jo, men ibland kommer de negativa tankarna och ångesten krypande, men ibland så går det över och man är glad och lycklig, man ska nog inte tänka så mycket på det som har varit och kunde ha varit för det är då man får alla dessa mörka tankar, och inte tänka så mycket framåt, för ingen vet ju hur framtiden ser ut, jag försöker leva i nuet och ta en dag i taget och göra så gott jag kan, tack för en bra blogg, Kram

2010-02-03 @ 23:37:22
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Sarah

Glöm inte att andas vännen! Det är så viktigt..

2010-02-04 @ 09:45:38
Postat av: Elisabeth

Hej! Det är alltid kul att läsa din blogg. Jo jag känner med igen mej att ångesten kommer oftast krypande på kvällen.Det är så lätt att allt det jobbiga tar tag i en men allt är ju mycket bättre nu när man är frisk från den hemska sjukdomen. Fast nästa vecka ska jag till doktorn på efterkontroll den dagen tror jag eller vet blir jobbig för då påminns man ju om alla behandlingar som man varit på. Försöker också att leva i nuet och ta en dag i taget! Ha en fin helg! KRAM

2010-02-06 @ 19:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0