Att sakna.


Jag har insett nu, under den vecka som jag sovit och bott i lägenheten, hur jäkla mycket jag måste köpa! Insåg inte hur mycket jag lämnade kvar till exet bara för att jag inte orkade dela upp skiten! I fredags skulle jag laga middag för första gången i mitt nya kök, skulle göra bland annat vitlöksbröd. Men inser att jag inte har en vitlökspress. Inte heller hade jag en pastaslev som behövdes för att sleva upp pastan till middagen, eller en stekspade som jag hade behövt för att ta upp vitlöksbrödet. För att ta ut ungsplåten hade jag behövt en grytlapp. Dricksglas har jag heller inte utan dricker ut stora tekoppar, jag saknar min riskokare, och jag saknar alla mina köksverktyg som man använder när man lagar mat.

Jag som älskar att laga mat. Men det är fan inte kul när man saknar utrustningen till det. När man får "låna" en osthyvel av pärutserna för att man inser att den hade man visst lämnat kvar. Och när man sen använder osthyveln som stekspade, då inser man hur jäkla körd man är, haha!

Men jag vägrar köpa dessa saker på typ ICA eller på Cervera, när det är så mycket billigare på IKEA. Eller i alla fall basutbudet av köksprylar och glas och sådant. Men den turen blir inte förrens till mellandagarna.

Jag saknar min "vitlökshackare"


...Och min riskokare.


Kommentarer
Postat av: Ann

Men vad är det där för smart vitlökshackare ? En sån vill jag ha :) Inköps var ?



Kram Ann

2010-12-15 @ 22:52:23
URL: http://www.solanderbay.blogspot.com
Postat av: JohannaMariaMs

Det var en julklapp... Jag vet inte vart den är köpt, däremot vet jag att den finns att köpa på nätet :) Jag tänkte själv leta lite för jag vill ha den igen, så jag kan hojta till när jag hittar den :) Kram

2010-12-16 @ 07:25:50
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Camilla

Enligt en väninna som har en precis sån är den inköpt på Designtorget. Fast jag har inte sett nån sån när jag varit där.

2010-12-16 @ 12:27:40
Postat av: JohannaMariaMs

Googla på den! Hittade massor av internetbutiker där den den finns, kostar ca 160 spänn :) Funtar starkt på att klicka hem en sådan!

2010-12-16 @ 14:27:35
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Irene

Jag köpte min på cervera. Noterade síst att den även finns i en större variant.

2010-12-16 @ 20:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0