Twinrix


Hej hopp, gummisnopp!

Är hemma hos Malin och är barnvakt åt Isabelle medans Malin och mamma är och handlar. Så här sitter jag medans Isabelle kollar på Meckar Micke. Ett mycket intressant program :)

Jag var förresten nere och köpte ett svart album och två pennor tidigare idag! Så när mamma och Malin kommer tillbaka ska jag börja pyssla!! Får se hur länge jag kommer att orka med det, haha! Var även förbi ett vaccinationscenter för att checka upp sprutor och sådant inför Malaysia. Jag trodde att jag behövde ta om alla mina Twinrix-sprutor då jag inte tagit den sista sprutan än. Men jag behövde visst inte det då jag tog två sprutor 2006 och sen ytterliggare två sprutor 2008. Så jag hade visst fullgott skydd redan. Känns mycket bra då det aldrig är roligt att ta sprutor. Eller betala för dem.

Kommentarer
Postat av: Irene

Skönt att du slipper.

Du frågade inte om din behandling påverkat ditt vaccinationsskydd?

För jag vet att när jag blev frisk så sa läkarna att jag typ behöver ta om alla sprutor ( stelkramp, mässling.polio osv.)Eftersom medicinerna förstör imunförsvaret. Jag hade iof. Leukemi och genomgick 2år av tunga cellgiftsbehandlingar innan jag blev frisk, så det kanske är lite skillnad dessutom så har det gått ett antal år sen dess(1992-94).

2010-08-11 @ 19:02:44
Postat av: JohannaMariaMs

Jag tänkte faktiskt inte ens på att fråga det.. Men å andra sidan påpekade inte min läkare det för mig heller... Men du har helt rätt i att det kanske kan vara vettigt att fråga, förresten bör jag få en kallelse snart till Hematologen nu i höst, ska passa på att fråga då :) Tack för påminnelsen! :)

2010-08-11 @ 20:43:27
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0