Fina och mindre fina bilder ;)


Fan vilken bra helg det har varit! Vi har ätit gott, fiskat kräftor, solat och badat. Vi har läst och snackat skit, busat med Nelson och Isabelle. En perfekt helg!





Kokar egna kräftor. Första omgången kräftor vi kokade använde vi krondill, men den tog slut till de andra kräftorna.
Pappa bad mig smaka på spadet innan han la i kräftorna. Jag svarade:

 "-Det spelar ju ingen roll om jag tycker att det smakar bra, för du kommer ändå att säga att det behövs mer salt.."
 "-Men smak ändå!" (Säger han på småländska, för då säger man  s m a k , och inte smaka)
Jag smakar och säger att jag tycker att det smakar gott. Pappa smakar och säger :
"-Mer salt!"
"- Jag sa ju att du skulle säga det!"
"- Ja, men du måste ju lära dig.." Svarar han och flinar!



Det bästa är att jag ska tillbaka till landet imorgon igen. Den här gången med Sofia och Stephanie ♥


Kommentarer
Postat av: irenee

Det är ju så gott med egna kräftor, det är ju nästan så att man blivit bortskämd och knappt kan tänka sig att köpa frysta. Vi brukar få kräftor när min kära moster fyller år men jag kommer nog missa detta i år då jag ska på 30års fest. Hoppas du får det superskönt på landet.

2010-08-17 @ 23:31:16
Postat av: JohannaMariaMs

Visst blir man bortskämd när man får äta egenfiskade, egenkokade kräftor?? Beroendeframkallande! De är faktiskt få förunnat att ha den lyxen! Du får be dem spara några åt dig, de kan köra med expressbud ;) Kraam

2010-08-18 @ 01:26:26
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0