Roooompa


Hej hopp mina vänner!

Hinner inte skriva så mycket då jag har en mycket kort liten fikarast! Idag har det tränats - Shape på SATS. Det är min kollega som håller i passet och jävlar vad jobbigt det var! Dock så måste jag börja strecha på allvar nu igen. Minns inte om jag berättade att jag förra året fick jätteproblem med min "svank" eller egentligen hela området kring svank och rumpa.

Anledningen till detta var för att jag tillsammans med några kollegor började att springa tillsammans. De första två gångerna gick jättebra utan någon som helst smärta. Men tredje gången höll jag på att dö! Smärtan som kom med varje steg var outhärdlig. Gick till en sjukgymnast som konstaterade att jag var lika stel som en pensionär och att mina ben och rumpmuskler blivit korta på grund av att jag var sängliggande så mycket under sommaren 2008. Så han gav mig massor av stretchövningar. Gjorde dem ett tag, men som med mycket annat så rann det ut i sanden.

Hmm. För att göra en lång historia kort..

I måndags så sprang jag ju 30 min på löpbandet och kände inte av "rumpan" alls. Igår så kom jag hem från jobber och sprang runt lite i lägenheten och jagade Nelson, och fick SKITONT! Hade även ont under uppvärmningsövningarna på passet idag. FAN. Jag som är anmäld till Vårruset. Och FAN för att jag har slängt mitt stretchpapper.

Någon som är sjukgymnast eller liknande så kan ge tips på bra övningar för att strecha ut musklerna kring rumpa och lår? Väldigt tacksam för svar då jag känner att jag absolut inte vill sluta med att löpa på band.. :(



Detta skulle ha publicerats igår... Vet dock inte varför det aldrig gjorde det..

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag är kass på att förklara, men här kommer en bild på hur du stretchar rumpan: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00044/HALSA-02s20-petrastr_44615w.jpg



Du kan väl fråga kollegan som håller passen på SATS annars? Sen vet du väl att du får två (tror det var två iaf) gratis gyminstruktioner på SATS när du skaffar kort där? Ifall du inte redan har utnyttjat dom så kan du ju ta tillfället i akt och be om genomgång av maskiner + stretch?

2010-04-24 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0