Att gråta på en buss.


Det har jag nog aldrig gjort förrut. Men idag kunde jag inte hålla mig, jag försökte verkligen, men så fort jag började snyfta lite så var det kört. Trots mina tårar på en ovanligt fullproppad buss kunde jag inte sluta att läsa. Och tårarna bara rann..

Det är en sådan fantastisk bra bok. Den är så brutalt ärlig, öppen och vacker. Samtidigt som den är otroligt jobbig och hemsk att läsa. Hemsk på grund av en hemsk sjukdom, men vacker för att man inser vad kärlek faktiskt är.

Hur handskas man egentligen med döden?

 

Jag läste den här boken precis när jag fick reda på att jag hade cancer. Jag grät då också. Idag, två år senare läste jag ut den igen. Och grät nog ännu mer. Mer för att jag idag vet vad jag har gått igenom. När jag läste den sist visste jag inte vad som skulle hända.

Boken är verkligen jobbig, och det finns en del händelser som jag inte kan sympatisera med, trots att man till viss del kanske förstår varför. Men, efter att ha läst en sådan brutalt ärlig bok och efter att själv har upplevt sjukdom och vad det gör med en själv och ens nära, så finner jag en helt ny respekt för de som lever och är anhöriga med någon som är sjuk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

boken är jättebra.. tror inte man kan handskas med döden på ett bra sätt, den kommer ju ändå

2010-04-12 @ 22:47:34
Postat av: Anna-Maria

Gillar böcker som är gripande. Förstår att det blir lite annorlunda för dig att läsa den som själv varit med om liknande. Blev sugen på att läsa boken nu efter att ha läst dina tankar om den.

2010-04-12 @ 23:29:19
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Dante

Tack för tipset. Jag ska låna den imorgon!

2010-04-12 @ 23:37:58
URL: http://dante.bloggagratis.se
Postat av: JohannaMariaMs

Anonym - Visst kommer döden oavsett. Och alla människor hanterar den olika, tror inte att det finns några rätt och fel i att sörja. Men visst är boken bra?

2010-04-13 @ 13:47:24
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Sanna

tror inte jag heller..sorry jag skulle inte vara anonym (: jo boken är faktiskt jättebra.. jag kan rekomendera en annan: flickan med dom röda skorna, så gripande, men viktig tycker jag

2010-04-15 @ 00:24:07
Postat av: Malin

har aldrig hört talas om den innan, men den verkar riktigt bra... du råkar inte veta vad den heter på engelska? Kram fr Dublin

2010-04-15 @ 16:31:48
URL: http://lormits.wordpress.com/
Postat av: JohannaMariaMs

Sanna - Ska google boken :p Och sen blir det nog att beställa från Adlibris, haha!

2010-04-15 @ 20:38:58
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Sanna

de är bra de =) säg vad du tyckte sen..

2010-04-15 @ 23:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0