Samtal med Patric

Har precis avslutat ett samtal med Patric. Han ringde för att fråga hur det gick för mig att rida. Tanken var att jag idag skulle följt med Mattias tjej Emma för att rida på hennes kompis häst, men hästen blev halt så det blev aldrig av. Hur som, jag sa det till Patric att jag blev jätteglad att han ringde och frågade. Det betydde väldigt mycket. Jag vill kunna prata med honom och jag vill fortfarande vara en del av hans liv, även fast jag vet att jag inte vill gå tillbaka till att leva i ett förhållande med honom. Men han är trots det en väldigt stor del av mitt liv, vi har ju blivit "vuxna" tillsammans och har gått igenom väldigt mycket tillsammans, dels min sjukdom, men även familjproblem, och annat jobbigt.

Jag vill hålla kontakten med honom helt enkelt.
Förra veckan var jag hemma i lägenheten för vi skulle prata om hur vi ville göra med saker och ting. Först började vi bråka och jag anklagade honom för allt. Men det slutade med att vi stod och kramade om varanda lääänge och hårt. Och grät. Vi grät för det jobbiga, för det vi förlorat, och vi grät inför det nya "okända". Men det kändes bra. Det var skönt att kramas och känna närheten. Kramen betydde mycket. Att gråta tillsammans gjorde också mycket. Jag vet att jag alltid kommer att älska honom, men beslutet känns fortfarande helt rätt, även om jag ibland saknar honom så att det faktiskt gör ont i mig.



Kommentarer
Postat av: Lina

Vad bra att ni kan prata med varandra, det är det bästa så att man slipper ha en massa frågetecken och funderingar i bagaget. Jag hoppas för din skull att ni kan hitta en vänrelation som passar er för precis som du säger så har han varit en stor del av ditt liv den senaste tiden, och det är ju självklart att du då kommer att sakna honom ibland trots att beslutet känns helt rätt. Det är bara att ta en dag i taget så kommer det att bli lite bättre för var dag som går. kramar

2009-10-18 @ 21:32:20
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Hoppas att ni kan ha en bra relation i framtiden och det mår man oftast bäst av. ingen mår bra av att bråka osv...

Tänker på dig och känner igen mig i mycket.

Kramar

2009-10-18 @ 21:44:44
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan



Va bra att ni kan prata med varandra,det är bra när man levt ihop länge, och känner att man har någon att prata med som man gått igenom massor med. känner oxå igen mig mycke, jag o min fd har en kompisrelation nu o träffas i stort sätt dagligen, för vi inte kan gå vidare utan varandra, eller va man ska kalla de =) Hoppas du på någon återföreningen om du skulle vilja? Själv klarar jag nog inte av att gå vidare för tillfället, mitt hopp finns där fortfarande, men som ni har vi blivit vuxna ihop =)

2009-10-18 @ 22:09:55
Postat av: Kajsa

Hej. Bra att ni kan prata...och gråta båda två tillsammans. Inte lätt för någon. Båda är besvikna. Men ni vet att ni inte kan fortsätta ihop. Klart att det är jobbigt att inse. Kämpa på och även fast man är stark så får man gråta :) Kramar

2009-10-18 @ 22:43:49
Postat av: JohannaMariaMs

Lina - Det är skönt att vi kan prata med varandra. Men det finns fortfarande en massa frågetecken som han inte kan besvara, för att han har svårt att prata känslor. Men förhoppningsvis så blir det bättre.



Johanna - Jag har svårt att släppa taget om honom helt. Jag vill prata med honom och jag skulle gärna umgås mera med honom. Jag vet inte om jag hoppas på en återförening. Ibland gör jag nog det. Men just nu är det för tidigt att säga. Jag vet inte om jag saknar honom eller det vi hade tillsammans och vardagen. Idag känns beslutet rätt.



Kajsa - Det är verkligen inte lätt att gråta tillsammans. Det är skönt och kan bli lättare, men samtidigt blir det så mycket svårare. Det är många känslor helt enkelt..

2009-10-19 @ 08:29:20
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Elin

Håller med de andra som har kommenterat. Måste vara skönt att ni kan prata och gråta tillsammans. Jag hoppas att du fortsätter ha stöd i honom eftersom ni upplevt så mycket tillsammans.

2009-10-19 @ 12:31:12
Postat av: Lottie

Hej Johanna,

fint att du och Patric fortfarande bryr er om varandra. Ingen är ju vinnare i en seperation, speciellt som det finns massa obearbetade känslor hos både dig och helt klart honom oxå. Svårt och jobba med sig själv när man inte riktigt vet vad man vill. Men du är stark! Du klarar ta rätta beslut. kraam vännen

2009-10-19 @ 13:28:40
Postat av: Malin

Hej Johanna,



Att lämna en relation är en sorgeprocess, det måste få ta tid. Kanske är ni ämnade att återförenas, i så fall kommer det att visa sig. Om inte så vinner ni på att reda ut allt ordentligt, så att ni inte lämnar relationen med en massa frågetecken. Bättre att veta än att undra... Önskar dig en skön måndagskväll! //Malin

2009-10-19 @ 18:16:43
Postat av: Elin

Hej!



Jag vet inte om du skrivit och förklarat och det är jag som inte förstått, men vad är det som hänt mellan dig och Patric? Varför har ni gått ifrån varandra? Ta hand om dig!



Kramar

2009-10-20 @ 18:06:59
Postat av: JohannaMariaMs

Elin - Jag och Patric har separerat. Har kanske inte skrivit det rätt ut, trodde att det var ganska underförstått :p



Kram

2009-10-21 @ 06:24:36
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, men jag tänkte på varför.. läste ju om att ni fått det bättre?



Kram

2009-10-21 @ 14:40:05
Postat av: JohannaMariaMs

Elin - Det blev bättre. Men sen åkte jag till NY och det var då allt förändrades. Det kändes inte som det brukade och därför tog det slut. Det är mycket möjligt att jag kommer att skriva om det, men just nu känns det för privat. Jag är väldigt personlig i det jag skriver, men då detta är så pass nytt har jag fortfarande svårt att prata om det. Något som jag hoppas att alla respekterar.



KRAM

2009-10-21 @ 15:44:25
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja absolut, jag respekterar det och det tror jag alla andra också gör. Jag ber om ursäkt om jag fick det att verka som på något annat vis.. Jag blev bara så förvånad då jag läste att allt var så bra igen och sen flyttade du hem! Hoppas du inte tagit illa upp av mina frågor.. Kramar!

2009-10-22 @ 16:04:22
Postat av: JohannaMariaMs

Elin - Jag tog absolut inte illa upp =) Jag vet att jag inte skrivit om varför det tog slut, så självklart kommer spekulationerna om varför. Men jag tog inte alls illa upp, även fast det kanske verkade så i min kommentar ovan!



KRAM!

2009-10-22 @ 16:58:11
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0