Hur hinner alla??



Jag jobbar från 8-17.
Min buss går inte förrens 17:30, och jag är inte hemma förrens efter klockan 18. Sen är det dags för middag och prat med familjen och vänner. Helt plötsligt blir klockan 20, då kanske ett bra program börjar på tv, eller så ska jag träffa en kompis. Eller, så tränar jag direkt efter jobbet, kommer hem först vid 19-tiden, sen är det middag och så blir klockan helt plötsligt sent.


Igår kom jag hem vid 18, sen var jag hemma i en timme,
käkade och gjorde mig iordning lite. Förde över pengar och sen vid 19 var jag på Tegel för att möta upp Caroline. Väl där åt hon middag och vi drack en cider och sen en drink. Klockan 21:30 gick hennes buss, då kom Häss och hämtade mig och så åkte vi till Hägernässtrand och promenerade i en timme innan han vid ca 22:30 körde hem mig. Väl hemma gjorde jag mig iordning för kvällen och la mig och sov.



Min fråga, hur faen hinner folk med att uppdatera sina bloggar när man arbetar heltid, är social och umgås med vänner och familj och spenderar tid med så mycket annat??

Det känns som att jag har s å å å å å mycket att berätta men det hinns ju inte med! Istället berättar jag om det som hänt "just nu" och glömmer att berätta om det roliga som kanske hände i helgen, eller något kul som ska hända. Eller hur det går med framtida lägenhet, planer. Ja ni fattar ;)

Hur hinner alla??

 


Kommentarer
Postat av: Linda Karlsson

Jadu...förstår inte heller hur en del hinner med att jämt uppdatera sina bloggar fastän de jobbar heltid mm. Själv har jag återupptagit mitt bloggande som legat på is ett bra tag pga sjukdomar mm. Får se hur mkt jag hinner uppdatera :)

//Linda

2009-11-12 @ 15:09:50
URL: http://systerlinda.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är en bra fråga.. Sen finns det ju alltid de som inte bara jobbar på arbetstid, utan fixar lite med en del andra saker. =) Sen beror det nog på hur man väljer att använda sin tid, en del kanske vill lägga mycket tid på t.ex bloggande medan andra väljer att göra annat för den tiden. Men visst känns det som att tiden sällan räcker till, det kan jag hålla med om!

2009-11-12 @ 15:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0