I års jubileum!

Det är nu ett år sedan jag och Patric fick hem Milo! På bilderna nedan är han nästan 6 månader och en riktig buse (vilket han är även idag) Vi tog med oss Nelson när vi hälsade på Milo som då hette Milou för att vi ville att dom två skulle fungera tillsammans. Kan ju säga att Nelson var mer intresserad av Milo än tvärtom.  Kommer ihåg att Milo var v ä ä ä l d i g t  beskyddande över "sina" saker, som sitt vatten t.ex. Så fort Nelson kom i närheten så sprang Milo fram och började stressdricka!

Idag vaktar han inte alls på samma sätt, även om vi ibland måste påminna honom om det. Nu har han lärt sig att slappna av på ett annat sätt, även fast vi har en bra bit kvar!

När vi var och tittade på Milo så hade jag inte fått mitt cancerbesked, livet var så jäkla bra under den här perioden! Nybliven sambo, nybliven moster, snart hundägare, nytt jobb. Livet lekte verkligen!

Många har sagt att det var tur i oturen att vi skaffade hund just den här tiden, när jag blev sjuk, och visst är det väl så. Jag tror att många blev tröstade av att veta att Milo fanns där och höll mig sällskap. Jag blev oxå tröstad av honom. Han gav mig stöd och fick mig att gå ut och promenera och slippa att tänka på hur jobbigt allt var. Men oj så jobbigt det var att ha hund under den här perioden. Innan semestern började och vi kunde vara ute på landet. Att veta att jag inte kunde ge han den uppmärksamhet och den stimulering som han behövde var fruktansvärt jobbigt. Det är något jag kämpar med än idag. När man inte har motivationen till att ta tag i sig själv  är det svårt att ta tag i andra...

Vår älskade Milo ♥



Mitt vatten!




Här känner jag på hans tassar för att se om han tycker att det är obehagligt :)
    

Fast han var inte så mysig inatt/imorse. Vid fyra-tiden imorse började han gnälla och gick på altandörren.. Då skulle han ut och skita tydligen. En halvtimme senare var det dags igen, då sprutade det ur honom... En gång till fick vi (Patric) gå ut med honom innan han somnade om...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundar är underbara, vet inte vad jag hade gjort utan mina under den här mardrömsperioden! Dom har varit hos mig hela tiden! Nu har ju jag lite mindre hundar som inte kräver lika mycket som er vovve! Den enda nackdelen som jag kan se är att de nu blivit lite bortskämda "fniss" med sällskap hela dagarna! Jag vet en liten sötnos som kommer att "gråta" de första dagarna jag går till jobbet! Och det kommer ge mig ångest!

kram till dig

Kamilla

2009-05-21 @ 18:11:20
Postat av: Boel

Djur är fantastiska. Jag har också gått igenom något jobbigt (inte i närheten av ditt) och min katt har hjälp mig mycket i den processen. Just nu är inte min heller så mysig. Löper som en galning och går runt och vrålar dygnet runt. Det blir inte mycket sömn här. Jag tycker att du verkar vara en jättebra matte. Kram

2009-05-21 @ 22:05:32
URL: http://www.bollans.blogspot.com/
Postat av: Lottie

AHHH, vilka tassar!!! Lille Klumpeduns ;o)) Så himla söt :o))

Hoppas hans mage blir bättre, så j-a jobbigt med magsjuka hundar! :o(

kraam

2009-05-22 @ 12:43:39
Postat av: Johanna svarar

Lottie - Hörde av sambon att magen faktiskt blivit lite bättre, men det är fortfarande lite "krämigt" :p. Har däremot hört att sötpotatis ska vara bra för lösa hundmagar, kanske värt att testa om det inte blvit bättre :)



Ha en trevlig helg!

2009-05-22 @ 13:13:15
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0