Mojito och kallelse

Just nu sitter jag och smuttar på en Mojito och väntar på att min kärlek ska komma hem. Ikväll blir det enkel mat precis som igår. Dagens middag består av tortellini. Har ni bra tips på enkel, lättlagad vardagsmat så får ni gärna hojta till! :)

Idag i posten hade jag fått ett brev från KS. Trodde att det var min remiss, men icke. Istället var det en kallelse till läkarbesök. Så tordagen den 12/2 kl 10.30 har jag mitt andra läkarbesök sen jag avslutade mina behandlingar.

Ser ni förresten hur "flikigt" mitt hår är? Dags för en ny klippning tror jag..


Mitt fina halsband som jag fick av Patric i 6 månaders present. För snart 3,5 år sedan.. <3

Kommentarer
Postat av: julia

hej. jadu enkel vardagsmat är rätt svårt. men vad sägs om fiskgratäng, gjorde det själv idag, jätte enkelt.

2009-01-15 @ 19:40:43
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hmm ja idag blev det enkel middag, spaghetti med stekt bacon och lite svartpeppar. Mums

(jag ska på mitt tredje återbesök på Radiumhemmet, KS den 4/2, usch känns alltid lika läskigt..)

Kram

2009-01-15 @ 20:59:09
URL: http://calanthes.blogspot.com/
Postat av: julia

gör det, det blev väldigt gott faktiskt.

2009-01-15 @ 22:09:20
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Vad gott med en drink :) Håret är jättefint tycker jag :)



Pasta med någon smaksatt cremefraiche, t ex Franska örter (_17800.aspx?SelectedMenuItem=22049" rel="nofollow">http://www.arla.se/Default_17800.aspx?SelectedMenuItem=22049).



Gör så här:

Stek lök, färska champinjoner och paprika. Sedan blandar du i crème fraiche och extra gott blir det om du skär/klipper bacon i bitar och knapersteker (gärna för sig) och sedan häller du på baconen i slutet, precis innan det är klart. Lite svartpeppar på är gott. Salt behövs inte, eftersom baconen är salta. Detta tycker jag är gott :)



Trevlig helg!



Kramar

2009-01-16 @ 08:27:00
Postat av: Johanna

Kajsa - Man kan ju göra så mycket gott med creme fraiche! Vi brukar göra en jättegod "kyckling i god sås" som bara består av creme fraiche och kycklingfond + kyckling då förstås. Hur smarrigt och enkelt som helst! :)



Jenny - jag kan inte kommentera i din blogg? Jättemärkligt... :(

2009-01-16 @ 12:07:23
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Ja, det är riktigt mumma. Krämigt och gott :)

2009-01-16 @ 12:55:44
Postat av: Anonym

jag brukar köpa en färsk hel kyckling och lägga i en lergryta (finns på åhlens bland annat) lägg i gullök, kyckling buljong tärning, olivolja, (man kan lägga i vad man vill..typ vitlök, morötter , rosmarin ) lite soya också för färgens skull. sedan ska den stå i ungen typ 1,5 timme. när den är klar gör man sås på skyn! skitgott. de låter knepigt men det lagar sig själv liksom. men de gäller ju at man vet när man blir hungrig :) men jätte gott blir det. räcker till matlådor också. mumma

2009-01-17 @ 09:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0