Long time no seen..

Hej mina vänner!

Ja ni som läser min blogg vet att jag ibland tappar inspirationen till att skriva. Så var fallet även denna gång : ) Man kan helt enkelt inte alltid vara på topp! Jag har knappt suttit framför dator den senaste veckan, ganska skön ändå..

Vad har då hänt senast jag skrev?
Förra lördagen så firade vi min födelsedag med middag hemma hos mamma och pappa. Det blev en hel del folk när alla hade sina respektive med sig. Vi åt skagenröra till förrätt, fläskfilé i olivsås till varmrätt och sen min goda kaka till efterrätt. Jag var nära på att bara göra en paj för jag tänkte att det måste väl räcka? Tur var väl att jag har en klok pappa som sa att vi måste nog ha två, för formarna blev nästintill slickade. Min lillebror Fredrik och hans tjej Emma hade tydligen diskuterat efterrätten hela vägen hem! Haha, jag är stolt!

Fick även ett grymt tråkigt, men tyvärr väntat besked. En nära vän till familjen gick bort i cancer i lördags morgon. Min storasyster Malin var barndomkompis med henne och hennes syster. Hon kämpade mot cancer i nära 7 år. Men hon förlorade kampen.. Det här var som sagt väntat, men det gör inte chocken mindre..

Jag minns en gång när jag gick i lågstadiet, det var en fredag och vi hade skolfest. Min storasyster Malin och Fabienne och hennes kompis kom förbi skolan. Dom frågade rektorn om inte Fabienne och hennes vän kunde få köra en dansuppvisning för oss. Jag minns att hela skolan blev som galna, dom visslade och applåderade och jag minns att jag var såå stolt! Jag kände ju henne, jag tyckte att det var så häftigt! Fabienne var så duktig, och några år senare studerade hon även på ett dansinstitiut.

Usch, cancer SKA inte få finnas! Det är djävulens påfund. Mina tankar går till Sabina som kämpar mot draken. Jag är så glad för att min skit äntligen är över, men jag blir ändå så påverkad.. CANCER, CANCER CANCER! Det finns ta mig fan överallt!


Kommentarer
Postat av: Lottie

Hej,

tack för länken till Sabina. Lixom dig en stark kvinna med otrolig optimism och mod att leva i nuet :-)

Ha det jättefint, Lottie

2009-03-01 @ 13:35:33
Postat av: Lottie

ps. hundar är mitt jobb, och jag ser bilder på er Milo rätt ofta, och undrar, vad är Milo för as och hur gammal är han? Kraam

2009-03-01 @ 13:36:47
Postat av: Lottie

RAS. Ursäkta stavningen (c;

2009-03-01 @ 13:37:40
Postat av: lovisa :)

hej fin blogg du har

2009-03-01 @ 18:13:01
URL: http://lovisawinther.blogg.se/
Postat av: Johanna svarar

Hej Lottie! Milo är 50% Border Collie 50% amstaff! :D

2009-03-01 @ 18:35:51
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hej igen, var Milos mamma eller pappa bc?

Han ser ut att ha fått mkt amstaff look, är han bc eller am staff i karaktären oxå? Han tjuvvallar inte?? (c: kraam

2009-03-01 @ 20:24:27
Postat av: Johanna svarar

Lottie - Pappa BC. Han har faktist mycket av båda raserna! Han vallar inte direkt, men när vi kallar på honom (om han bestämmer sig för att komma ;p) så springer han i en cirkel mot oss! Han vaktar och "varnar" en hel del. Ibland är han mycket Collie och väldigt uppmärksam på kommandon och söker ögonkontakt. Andra dagar är han envis och lat och ligger helt bara i soffan och gottar sig! :D

2009-03-01 @ 21:21:43
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Christina

Klart det blir idétorka ibland... jag skulle aldrig kunna blogga över huvud taget, det låser sig direkt, eller så hade jag skrivit varannan månad. Säkert poppis blogg, ha...



Kikar in då & då och väntar tålmodigt på nästa inlägg :)

2009-03-02 @ 23:17:56
Postat av: Angelica

Hej! Jag har följt din blogg ett bra tag nu och glädjs över att du mår bra igen. Förstår att du tappar inspirationen att skriva ibland, men det är alltid roligt när du gör det!

Håller med om att cancer inte borde få finnas, förlorade min pappa i det när jag var i yngre tonåren och det är alltför många som drabbas, gammal som ung. Var stolt över kakan! Vilket tålamod att koka kondenserad mjölk i tre timmar!!! Ha det bäst! Kram

2009-03-06 @ 17:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0