Milos mat

Vi har ju börjat med ny mat åt Milo. Vi har mixat broccoli, vitkål och morötter i matberedaren. Han får ris och kött. Antingen får han en halv kalkonkorv, eller lite av viltfärsen (som förövrigt luktar pyton!) Det är skitäckligt att ens ta i färsen..  det finns massa hår och annat gojs kvar...  H u a ! !

Men som vår bebis älskar det!! Så fort vi tar fram matberedaren för att mixa mer morötter så står han bredvid och ylar, haha!


Laxolja


Ps. Det är INTE att rekommendera att lägga laxoljan ner och sen glömma bort den - liggandes. Jag har de senaste 15 minuterna försökt torka bort en olja som luktar rutten lax från spisen... Jag stinker!!

Kommentarer
Postat av: Emmi

2009-08-11 @ 09:40:19
Postat av: Emmi

Ój vilken lyxig mat eran Milo får! Men är det inte fruktanvärt dyrt med sådan mat??

2009-08-11 @ 09:41:02
Postat av: Nathalie

Det finns också färskfoder att köpa från ett företag som kör runt genom hela sverige. Det är slaktavfall och inga som helst tillsatser. Superbra och nyttig mat och hundarna älskar det och mår mycket bättre av det :) Nu minns jag inte hemsidan tyvärr..

2009-08-11 @ 09:58:30
URL: http://nathaliegustavsson.blogg.se/
Postat av: Anne

Halloj!

Har lite frågor ang. maten..undrar var du handlar maten samt ang. grönsakerna kokar du dom själv eller ger du grönsakerna som dom är när du mixat dom ? Gärna en web adress där man kan läsa mer om olika mat idéer till hundar=)

Kramis

2009-08-11 @ 22:33:00
Postat av: Johanna

Emmi - Att köpa allt från början är ganska dyrt. Utöver allt kött, eller skrov och annat som det egentligen är så ska han ha sin laxolja och mineraler. Plus grönsaker. Vi har väl räknat på att maten kommer vara ca en hundring dyrare i månaden, men det är så värt det =)



Anne - Jag åker till ett ställe i Brottby och köper maten. Kommer inte ihåg vad det hette eller vad deras hemsida heter, har alla de uppgifterna hemma. Men köttet/korvarna de får är ekologiska och från frigående. Ang. grönsakerna så mixar jag dem råa sen ger jag Milo blandningen som den är, blandat med lite ris. Jag ska kolla upp adressen till stället som har detta och eventuella återförsäljare när jag kommer hem! =)

2009-08-11 @ 23:06:26
URL: http://johannamariams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0