På apoteket tidigare idag.

Idag var jag tvungen att åka till apotekt och fixa lite grejer. Hade tänkt hämta ut ny allergimedicin men insåg att mina recept gått ut. Smart Johanna, att jag aldrig lär mig! Så jag köpte receptfritt istället - bättre än ingenting..
Passade även på att läma in mina använda sprutor och den medicinen jag har kvar från i somras - bättre sent än aldrig : )

Hon apoterkartanten ville att jag skulle ta bort nålen från sprutan, men jag förklarade att det gick inte. Jag fick till och med visa att nålen verkligen sitter fast. Det är ingen kanyl man kan ta bort. Tillslut så frågade hon mig om sprutorna var tomma, är dom det så kan jag bara lägga dom i ett mjölk paket och slänga dom i soprna hemma. Men det känns sådär.. Det finns väl flera människor som använt samma typ av sprutor som jag, hur har man gjort med dom då?



Nu är det middag som gäller! : )

Kommentarer
Postat av: Julia

haha de kan inte ha varit någon kunnig apotekare... Ja lägger allt sånt i en burk som jag får från apoteket...!

Kram på dig

2009-04-08 @ 09:35:29
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0