Försäkringskassan

Jag har precis avslutat ett samtal med min handläggare på FK. I början tyckte jag inte alls om henne. Det kändes som att hon inte hade några känslor eller någon respekt för mig - och min sjukdom. Men nu har jag helt ändrat uppfattning om henne. Hon är verkligen kanon - omtänksam, förstående osv. 

Jag frågade henne om jag själv kunde välja hur jag vill lägga upp mina tider. Dvs kanske jobba längre på dagarna, och vara ledig en dag i veckan. På så sätt känner jag att jag långsamt trappar upp, samtidigt som jag håller mig till mina 50 %. Hon sa att det absolut inte var några problem. I vissa fall godkänner dom det inte, så det var ju skönt. Hon sa även att jag hade varit väldigt bra på att hela tiden ringa och meddela läget, eller bara berätta hur jag tänkt, och hur jag vill ha saker och ting. Så jag känner att jag har förtroende för henne. Det känns inte längre jobbigt att ringa till FK! : ) WOOHOO



Ps. Har fått lite frågor angående hur jag och Patric blev tillsammans.. Om jag orkar så kommer det kanske upp en lite berättelse om det lite senare ikväll! Ds.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad bra att du kommer överens med "tanten" på FK. Dom är inte alltid så lätta att ha att göra med, de har så mkt regler att följa hit och dit. Bra att du fixat det så bra! :) Krya på dig!

2008-10-22 @ 15:18:30
Postat av: Julia

Det glädjer mig verkligen att du kommer bra överens med FK, för det är fasen inte lätt... Å det blir ju trots allt en hel del ringande, kämpa på fighter!

kram

2008-10-22 @ 15:22:09
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Charlottes mamma

Hej. Så härligt det gått så bra. I kväll får jag skriva på min dotters blogg....Hon kämpar som du med allt..sjukdom..arbete..pojkvän....Jag håller alla tummar för dig och får läsa lite en annan gång. Det är bra du orkar skriva. Det kan vara bra för andra ungdomar att inse att livet är som ditt..Kram från din medsysters mamma..Gunvor..

2008-10-27 @ 16:40:49
URL: http://charlottetjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0