Blodprov

Var på Danderyd och tog blodprov idag inför nästa veckas läkarbesök. Kom till en ung uska som skulle sticka mig. Två rör skulle hon ta. Så jag lägger fram vänster arm, och hon frågar om det är den "bästa armen". "Det är helt olika svarar jag, men testa där först." Så hon sticker mig och allt går väldigt fort - för fort tycker jag för precis när honm dragit ut nålen säger hon " - ÅÅh, neeej". Då hade hon glömt att fylla det andra röret..

Så typiskt. Som ni vet sen tidigare så  h a t a r jag att bli stucken. Man kan tro att det ska bli bättre efter en sommar med massa stick, men icke. Men nu var hon ju oundvikligen tvungen att sticka mig egen, men nu fick jag välja - finger eller arm. Väldigt otippat valde jag finger.. Inte räckte det heller med två droppar blod, utan hon var tvungen att typ mjölka mitt finger på flera droppar..

Det är synd om mig idag...
    

Kommentarer
Postat av: Tess

kramas jag tycker oxå d e skitotäckt me stick..o jag måste ta massa blodprover hela tiden!! =( du e stark gumman <3

2008-10-30 @ 20:57:37
URL: http://smultronpastra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Snyggt namn har vi! Har läst din blogg och jag måste bara säga att du verkar så otroligt stark. Du verkar också så skön och härlig!



Hoppas du har det bra! /Johanna i örebro

2008-10-30 @ 23:13:43
URL: http://nakeddays.blogg.se/
Postat av: sabina

OM du vill har jag en utmaning till dig på min blogg. Hoppas helgen blir toppen! Kramiz

2008-10-31 @ 07:51:51
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Aj aj, vad ont. Men du är duktig som klarade det! Önskar dig en trevlig helg! Kram

2008-10-31 @ 09:11:31
Postat av: Aina

ujuj de gör ont, men sen glömmer man,,, ha nu en riktigt mysig helg önskar jag,,,kramar

2008-10-31 @ 19:20:58
Postat av: Tulo

Vilken jäkla klantig sköterska! Jag har också råkat ut för detta, när jag hade min 3 åriga systerdotter med mig och hon sa hela tiden "Du är inte rädd va moster??" Och vad säger man då? Då sitter man där och är tapper, när man egentligen vill vråla "VAD SYSSLAR DU MED??"



Hoppas du får en bra helg nu! Och nästa gång går det säkert bättre!

Kram/ Tulo

2008-11-01 @ 08:06:39
Postat av: Anonym

jag tycker synd om dig =)

2008-11-01 @ 17:45:13
Postat av: Nina

AAAAH jag hatar nar de tar i fingret! Fyfan, de far verkligen mjolka. Ackligt varre sager jag. Sprutor ar inget som gar hem hos mig heller.

2008-11-01 @ 21:46:50
URL: http://ninaslondon.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är väldigt lätt att klaga på sjukvårdspersonal. Är själv sjuksköterska och vet att många är stickrädda. Vi gör vårt bästa varje dag, men ibland har även vi dåliga dagar. För vi är bara människor vi också. Ibland hittar man ingen bra ven att sticka i direkt, ibland gör man en sån miss som beskrivet i inlägget. Det kan hända den mest rutinerade syrran. Och man blir skitstressad om nåt sånt händer, när man dessutom vet att patienten är stickrädd. Det hjälper definitivt inte att någon vrålar Vad sysslar du med??? (som någon skrev i en kommentar) Man fattar mycket väl att man klantat sig ändå...



Tycker för övrigt om att läsa din blogg! Är dålig på att kommentera dock, det gäller alla bloggar jag läser :-S Men jag kände att jag ville skriva nåt ur en annan synvinkel.. sjuksyrrans dvs.

2009-01-07 @ 15:06:32
Postat av: Johanna svarar

Christina - Självklart förstår jag att man som sjuksköterska/uska alltid försöker att göra sitt bästa! Vem vill göra illa någon lixom? Jag var absolut inte arg på uskan som tog mitt blodprov, bara frustrerad. Men det var ingenting som gick ut över henne, hon tyckte att det var jobbigt nog ändå. Men som sagt, det är aldrig kul att bli stucken, men man är ju så illa tvungen! :)



Kram kram

2009-01-07 @ 17:29:36
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej igen! Jag reagerade nog mest på kommentaren av Tulo, inte så mkt på själva inlägget (ditt).

Nu har jag i allafall avslöjat mig som läsare så nu får jag väl se till att få ändan ur vagnen & kommentera fler gånger ;)

Det är alltid kul att följa någons tillfrisknande... även när jag inte är i min yrkesroll! =)

2009-01-07 @ 21:52:31
Postat av: Christina

Hej igen. Med risk för dubbel kommentar... blev visst nåt fel med det tekniska??!

Jag reagerade mest på kommentaren av Tulo, inte så mkt på själva inlägget (ditt).

Nu har jag iaf avslöjat mig som läsare, så nu får jag väl se till att få ändan ur vagnen & kommentera fler ggr ;)

Alltid kul att följa någons tillfrisknande! Även när jag inte är i min yrkesroll =)

2009-01-07 @ 21:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0