Uppdatering av dagen!

Pappa kom och hämtade mig vid 11 - tiden. Läkarbesöket gick bra, hon klämde och kände på alla "lymfställen" dvs hals, under armarna, mage och ljumskar mm. Hatar när dom tar under armarna och på magen. På magen kittlas den som fan och under armarna gör det ont.

Frågade även om varför jag har ont på mina "tumörställen" och hur det blir med min mens. Jag berättade att jag under hela min behandling käkat mini-piller med att jag nu slutat för att ge mensen en chans att komma tillbaka. Hon sa då att man snart ska börja med en studie där vissa kvinnor ska äta p-piller under kur, andra inte. Tydligen så tror forskare att kvinnor genom att äta p-piller under sina behandlingar skyddar sina äggstockar från att bli skadade av gifterna. Bra gjort av mig att "stay on the pill"haha!

Hur som.
Läkaren tyckte att jag ska fortsätta med mitt uppehåll av p-piller. Hon sa att vi skulle ge det några månader till, har den inte kommit då så skulle jag få genomgå lite undersökningar! Så allt känns mycket bra, jag trivs verkligen bra med min nya kvinnliga läkare. Känner att hon förstår mig bättre än min förra...

Efter läkarbesöket åkte jag och pappa till Täby Centrum och käkade lunch - sushi! Sen blev det shopping för min del. Massa kläder från Gina Tricot, ett par fejkuggs och ID smink. Sen bar det av hem till familjen och käka fisksoppa! Det är sååå jäkla gott med fisksoppa, aioli och baguette... M m m m.  Jag luktar säkert mumma ur munnen nu. Stackars Patric som inte käka soppa, haha! : ) 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad skönt att du fått en sån bra läkare, det är så galet viktigt!!!!



kramar

2008-11-07 @ 22:42:56
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad skönt att du trivs med din läkare. Det är verkligen A och O att kunna ha en läkare man trivs med!

2008-11-07 @ 23:19:28
Postat av: Jenny

Hej Johanna!

Är det mini-piller eller p-piller du "käkat"? Det är ju vanligt att man blir av med mensen om man tar mini-piller (bekräftat av egen erfarenhet).

2008-11-07 @ 23:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0