Tant röd är på besök!

Imorse kära vänner, kom det jag väntat på sen i juli - tant röd bestämde sig för att nu var det dags att hälsa på!
Jag har i och för sig känt det på mig i flera veckor. Har haft offantliga magsmärtor, ömmade bröst och ont i svanken. Men imorse kom den, och det med besked.

Jag kommer knappt ihåg att jag har haft sådana här rikliga blödningar, eller känt mig så konstig i kroppen - jag sa till mamma att jag nästan kände mig sjuk. Haha, hon ringde förresten och grattade mig för att jag nu blivit kvinna! : ) 

Hur som,
jag har verkligen känt mig jättekonstig hela dagen, plus att jag sprungit 511 miljoner gånget till toaletten.. Skit jobbigt ju.. Det här var ju en utav anledningarna till att jag började käka mini-piller, för att slippa ha det så här. Ska det nu vara såhär så vet jag inte om jag orkar med det planerade uppehållet av mina piller.

När jag var yngre var det här verkligen ett problem för mig. Vissa gånger kunde jag inte ens stå upprätt för jag hade sådana smärtor i magen.. Min "vecka"  kunde även vara i 7-11 dagar.. Men, även fast jag tycker att det är ganska jobbigt nu, så är jag ändå fruktansvärt glad över att den kommit!  Att ha utebliven mens innebär ju att kroppen inte mår helt 100. För mig innebär det att kroppen nu har återhämtat sig från en tuff sommar och nu mår bra igen! Nu behöver jag inte längre nojja mig över att aldrig kunna få barn! :D

Så idag är det inte bara första advent som firas, utan idag ska jag fira att jag blivit kvinna -  i g e n !  HAHA


Kommentarer
Postat av: Sarah

ååh grattis vännen! Vet att du oroat dig massor över det! :)

2008-11-30 @ 22:05:09
Postat av: Kajsa

Hej! Grattis :) Det finns nåt på apoteket som heter Cyklo-F, som gör att blödningarna minskar lite...kanske kan testa det om det är ett problem. Kramar

2008-12-01 @ 07:26:57
Postat av: Åsa

Hej o grattis, vad skönt! När jag slutade med p-piller tog det nästan ett år innan menseriet blev normalt igen. Kunde gå 10 veckor emellan och när det väl kom var det med besked om man säger så. Så det tag nog ett tag innan kroppen kommer igen och hittar sin rytm. Ge det några gånger så kanske det blir lite bättre ordning på allt. Jag har blivit lite anti piller sen jag märkte hur de sabbat till kroppen... så försök låt bli dem om du kan är mitt råd! kram

2008-12-01 @ 10:29:45
Postat av: therese nordgren

åh grattis! va skööönt! jag följer din blogg varje dag, tycker de e så kul att läsa att du mår bra nu!

2008-12-01 @ 11:38:01
Postat av: Johanna svarar

tack så hemskt mycket alla! :)

Vem hade trott att man skulle längta och bli glad över att få mens lixom? haha!



men som sagt, nu ska jag avakta i några månader och sen får vi se hur jag gör med allt! :)

2008-12-01 @ 17:52:54
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: Julia

Gratulerar!

Hoppas magsmärtorna flyr sin väg snart =)

kram

2008-12-01 @ 20:42:22
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ett tips till tjejer som inte vill ha mens: Hoppa över sockerpillerna och gå direkt på ny karta om ni äter p-piller. Då slipper ni mens helt. Kan ju va skönt och slippa tex om man idrottar mycket. Hörde tipset på Doktors som sänds på vardagar på tv 4. Hon som sa det e gynekolog. Dock finns det även andra piller man kan ta som tar bort mensen helt. Istället för p-piller. Blödningen man får när man äter p-piller är ju heller inte riktig mens. Man kan tex ha östrogenbrist som märks först när man slutar med p-pillren.

2008-12-02 @ 00:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0