Hej, hej Monika..

Jaha då har man precis avslutat en god middag. Idag blev det grillad kyckling och potatis i foliepaket. Mycket gott! Njuter av att kunna äta "normalt" så pass tidigt in i kuren. 

Igår åt jag bara lite popcorn och godis till middag. Får ju en sådan fruktansvärd bakiskänsla och då går det inte så bra att äta "riktig" mat. 

igår på KS så träffade jag en kvinna i 50-års åldern som hette Monika som oxå hade lymfom. Hon hade däremot snäppet värre än jag, med tumörer från ljumsken och upp till halsen. Men det var så jäkla skönt att prata med henne. Haha, eller beklaga sig. 
Hon berättade att hennes ögon oxå geggade sig, och att hon oxå var tvungen att typ bända upp ögonen på morgonen.
Hennes kondis sög oxå, och hennes fingrar var oxå bort domnande.

Det var så himla skönt att bara få ur sig lite skit till någon annan än familj och vänner. Någon som faktiskt har samma sjukdom som jag och så lever med samma biverkningar. Men det var två saker som vi inte var lika med. Hon hade tappat allt sitt hår, inklusive ögonbryn och fransar. Det har inte jag. Men hon fick å andra sidan inte ont i ryggen av sprutorna... Så tänk vad lika men ändå olika det kan vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0