Pause

Jag har bestämt mig. Jag ska ta ett uppehåll från bloggen på obestämd tid. Det kan handla om en vecka, eller flera, det vet jag inte än. Jag känner att jag måste ta det här uppehållet just för att bloggen är så förknippad med det som har varit. Jag  v i l l  minnas det som varit, men just idag känns det som att jag har svårt att släppa taget om sommaren. Bloggen kommer alltid att vara en påminnelse om en otroligt jobbig tid i mitt liv, men den är även fylld med väldigt mycket lycka. Att den är en påminnelse är egentligen bra, men  i n t e   j u s t  n u . Inte i dagsläget. 

Jag vet att jag ska skriva  e n b a r t  för mig själv, och när jag själv bestämmer mig för att skriva. Jag vill ta den här pausen för att känna efter. Mår jag bättre av att inte skriva i en öppen blogg? Tanken är att jag imorgon ska leta efter en fin ny dagbok, helst en sådan där klassisk stor, med lås. Där vill jag börja skriva. Att börja där är alltid något. Jag vet att jag aldrig kommer att sluta skriva, frågan är bara om jag kommer att fortsätta att göra det i en öppen blogg...?



På återseende mina vänner ! ♥

Kommentarer
Postat av: erika

bra val, det är du som ska må bäst. hoppas vi kan kommunicera i inlägg i min blogg istället.

2008-12-11 @ 20:49:43
Postat av: julia

jag tycker du gör helt rätt. det är ju du som ska må bra. ta hand om dig.

2008-12-11 @ 20:57:40
URL: http://julialulia.blogspot.com
Postat av: Ulla-Karin Landhem Norge

Hej! Du gör helt rätt i att sluta skriva i bloggen om det är det som känns rätt för dig. En dag blir ju bra att skriva i också. Skönt för dig att allt gått så bra. Lycka till vidare!!!

God Jul och Gott Nytt År

2008-12-11 @ 21:27:53
Postat av: Ulla-Karin Landhem Norge

Hade visst lite för bråttom då jag skrev. En dagbok menar jag är bra att skriva i. Kram

2008-12-11 @ 21:29:38
Postat av: Ingrid S

Jag önskar er lycka till med nya lägenheten och en ny start efter din tuffa tid.Ta väl hand om dig!

2008-12-11 @ 21:30:19
Postat av: Lisa

självklart en förlust för oss som slukar ditt bloggskrivande med hull och hår men också helt rätt om det är så du känner.



SORG att jag är bigfotmama! jag kommer inte i dina skor om jag så kapar tårna är jag rädd:/ Men tack iaf!

2008-12-11 @ 21:32:25
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: julia

Du gör helt rätt om de e så du känner och det är ju enbart för dig själv du ska skriva.

Du ska veta att jag beundrar dig enormt mycke, har lärt mig mycket genom att läsa din blogg och i mina ögon är du Johanna, inte Johanna som haft cancer.

Hoppas vi hörs snart, för du är en fantastisk person!

Kramar

2008-12-11 @ 21:33:52
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Ankie

Hej

Har läst din blogg hela tiden, och jag önskar dig lycka till! Ta hand om dig och ha det så bra!

2008-12-11 @ 21:35:30
Postat av: Kristina

Jag förstår ditt beslut! Tror jag skulle känt likadant. Tack för allt du delat med dig av! Önskar dig en skön jul och ett underbart 2009!!

2008-12-11 @ 21:40:48
Postat av: sara

klart att du ska göra det som du mår bra av...

2008-12-11 @ 22:06:30
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: sabina

Vill då bara kika in och önska dig god jul och gott nytt år! Kramiz

2008-12-11 @ 22:14:12
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Annelii

Det viktiga är att du gör det du mår bra av. Tack för allt du delat med dig till oss som har hängt med i din blogg. Önskar dig en skön jul och bra år 2009.

2008-12-11 @ 22:17:09
Postat av: D.

Hej Johanna!

Hoppas du fortsätter att må bra och vara lycklig:)! Förstår dig precis...ta nya tag och upplev nya härliga minnen i din framtid. Låt det som har varit vara något för dig själv att läka i lugn och ro.



Take care,kramar!

2008-12-11 @ 23:01:56
Postat av: Sandra Li

Du ska göra det du mår bäst av, men jag kommer sakna det du skriver om busiga Milo. Du får ha det toppen och hoppas man får höra av dig i framtiden på ett eller annar sätt! Ta hand om dig! Kramar!

2008-12-12 @ 03:26:15
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Therese

god jul johanna!

hoppas o tror att 2009 blir ditt bästa

år nånsin!

var rädd om dej!



-kram-

2008-12-12 @ 07:36:28
Postat av: Anonym

Helt rätt att göra det som känns rätt! Hoppas att du kommer tillbaka hit. God jul och ett riktigt gått nytt friskt år!

2008-12-12 @ 09:16:20
Postat av: Kajsa

Hej!

Tack för allt du delat med dig av. Har tänkt mycket på dig. Gör det som känns rätt för dig så blir det bäst. Lycka till med allt nu!

Kramar Kajsa

2008-12-12 @ 11:26:42
Postat av: Sonja

Sköt om dig! Ta vara på livet.

2008-12-12 @ 13:16:56
Postat av: Elle

Jag har precis läst mig igenom hela din blogg och jag måste bara säga att jag beundrar dig något oerhört! Att du väljer att prioritera dig själv nu, gör bara att jag respekterar dig ännu mer!



Tusen tack för att vi har fått ta del av din kamp och din vardag under den här tiden. Lycka till med allt och jag önskar dig och dina kära ett långt och härligt liv!

2008-12-12 @ 13:20:56
Postat av: Linda

Det är klart man kommer att sakna dig men jag förstår dig... Jag står i samma val och kval jag med just nu. Hur du än gör önskar jag dig ett fortsatt lyckligt liv! Och en mysig lucia imorgon. =)

Kram Linda

2008-12-12 @ 13:28:40
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: Malin

Det gör du rätt i, men det kommer bli tomt- du är så duktig på att skriva. Förstår ändå att du vill försöka komma tillbaka så jag önskar dig all lycka och hoppas att jag får läsa mer om din vardag riktigt snart. Vill så gärna veta hur det går med flytten, jobbet och allt :) Stor kram

2008-12-12 @ 16:20:17
Postat av: Jenny N

Kommer sakna att läsa din blogg, känner igen mig själv så mycket det du skriver.

Men ta den tid du behöver!

Och du det är ok att må dåligt och det är även ok att må bra, det kommer gå upp och ner ett tag till framöver. men det blir bättre jag lovar!

Kram

2008-12-12 @ 16:49:31
URL: http://calanthe.blogg.se/
Postat av: emmah

hoppas du återkommer med bloggandet, det har varit intressant att hänga med!

lev väl!

2008-12-12 @ 18:46:31
Postat av: Anonym

Hej Johanna. Jag instämmer med vad alla har skrivit tidigare, men jag kommer att sakna dig. Är i samma situation som du (även om jag är äldre). Jag har knäppt igång datorn det första jag gjort varje morgon för att se vad du skrivit. Jag ligger en månad efter dig med behandlingar och det har blivit lite av min terapi att följa dig. Tack för allt du skrivit och delat med dig. Ja, jag menar allt från sjukdom till goda matrecept mm. Sköt om dig och TACK.

2008-12-12 @ 19:22:23
Postat av: Anonym

Åhhh du är saknad!

2008-12-12 @ 23:19:58
Postat av: Camilla

Det gör du helt rätt i! En egen privat dagbok som än så länge bara innehåller tomma blad. Där kan du verkligen ta nya tag och göra livet till det liv du vill leva!

2008-12-13 @ 00:15:50
Postat av: Malin

Må bra, du är viktigast!

Ha en jättehärlig vinter med sambo, resten av familjen och vänner.

2008-12-13 @ 10:50:54
Postat av: Ella

Förstår att du vill gå vidare, huvudsaken är att man mår bra och är lycklig!

Jag har följt din blogg från början och vill att du ska veta att du har gett mig så mycket genom ditt skrivande. Jag har gått igenom samma sjukdom under samma period och att veta att man inte är ensam om sina känslor och funderingar har hjälpt mig på vägen



Tack för allt och lycka till!

Lev livet....; ))



Mvh/Ella

2008-12-13 @ 18:11:29
Postat av: Anneli Hellgren

Hej Johanna!

Har följt din blogg under en lång tid, du är jätteduktig på att skriva och roligt med så mycket bilder!!!

Du får jättegärna skriva till mig, fast vi inte känner varann!!!

Lycka till i fortsättningen!!!

Vill även önska dig en God Jul & ett Gott Nytt År!!



Kramar Anneli

2008-12-13 @ 19:36:57
Postat av: Josefine

Har läst Din blogg ett bra tag och kommer förstås att sakna den och Dig men självklart ska Du göra det DU mår bäst av. Välkommen tillbaka om Du känner att Du vill :-)

Lycka till nu med nya boendet och allt.

2008-12-13 @ 21:01:56
Postat av: irene

Det gör du allt rätt i.

När man varit så pass sjuk som du varit måste man få vara lite egoistisk och bara tänka och ta hand på sig själv ett tag. För det är massor av känslor och funderingar som behöver bearbetas,sånt som inte andra hur mycket de än älskar en kan förstå.

Det är nu många år sen jag var sjuk men jag funderar fortfarande på de och jag kan bara säga som många andra- dina tankar har inspirerat.

lycka till med allt.



/Iréne

2008-12-14 @ 22:31:10
Postat av: Tess

kramar förstår dig gumman..man ska aldrig göra ngt för ngn annans skull än sig själv...känns d inte bra för dig är det inte rätt....





kommer sakna dina inlägg och dig!

kramar i massor







<3

2008-12-14 @ 23:30:54
URL: http://http:/smultronpastra.blogg.se
Postat av: Barnssk

Har följt dig på bloggen en längre tid. Vill bara säga tack för allt du lärt mig! Lycka Till

2008-12-15 @ 13:32:00
Postat av: Aina

God Jul, o Gott Nytt år,,kram

2008-12-16 @ 11:21:03
Postat av: Pinglan

Vill önska dig en god jul och gott nytt år. Jag kan medge att jag saknar din blogg men förstår ditt beslut.

Kram till dig!

2008-12-16 @ 14:30:23
URL: http://www.metrobloggen.se/saltakatten
Postat av: Anonym

God jul och gott nytt år vännen! Du är saknad.. :(

2008-12-17 @ 21:25:52
Postat av: Sarah

Hoppas att du mår bättre snart och börjar skriva igen, har lite johanna abstinens! :)

2008-12-18 @ 17:55:23
Postat av: Anna-Karin

Ville bara säga att jag beundrar ditt mod och din styrka. Kan bara hålla med om vad ovanstående sagt tidigare! Jag kommer att sakna dig!

2008-12-18 @ 21:17:57
Postat av: Anonym

Ville bara säga att jag beundrar ditt mod och din styrka. Kan bara hålla med om vad ovanstående sagt tidigare! Jag kommer att sakna dig!

2008-12-18 @ 21:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0