På allmän begäran!

När jag lagar mat (som jag skrivit tidigare) så gör jag oftas maten på "en höft". Jag brukar bara hitta på helt enkelt, gå på magkänslan. Eller så har jag ett basrecept som jag har som mall, och sen exprimenterar jag runt det.

Hur som, ni frågade efter receptet på min laxlasagne. Så nu ska jag försöka att komma ihåg hur jag gjorde : )

4 port.
4 Laxfileér
Lasagneplattor
Fetaost
Färsk bladspenat
ca 2 dl Vitt vin
2-3 st Charlottenlök
1/2 Grönsaksbuljong + vatten
(På en höft )Mjölk/matlagningsgrädde
Smör
Maizena
Salt och Peppar

Vitvins sås
Finhacka löken, och fräs den i en klick smör. Häll i vin, buljong och vatten. Låt det reducera till ungefär hälften. Häll sen på mjölk och Maizena utrört i lite vatten. Låt koka upp och smaka av med eventuellt lite salt och peppar.

Fräs spenaten i en panna och tillsätt salt och peppar.

Sen lade jag lite sås i botten, plattor ovanpå det och sen lax, spenat och feta. Sen kör man några varv bara! :)

Det blev verkligen jättegott! Men, receptet är inte klart på långa vägar. Nästa gång ska jag nog göra en tomatsås som jag tror går bättre ihop med fetaosten. Vet däremot inte om jag ska göra någon typ av bechamélsås med fetaost i. Men, tomatsås ska jag iallafall ha i nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack!

2008-12-09 @ 18:59:23
URL: http://lindab.blogg.se/
Postat av: julia

Du borde starta en egen restaurang eller att man typ kan hyra in dig ;)

2008-12-09 @ 22:51:53
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket :) kommer definitivt testa mig fram kring det där receptet. Var rädd om dig!

2008-12-10 @ 15:21:57
Postat av: Johanna

Tusen tack, det skall testas inom kort!

2008-12-11 @ 11:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0