Idag börjar mitt nya liv :)

Låg i sängen och pratade med Patric till sent igår. Jag berättade hur obekväm jag är med mig själv för tillfället. Har kommit en en svacka och motivationen att ta mig ur är så gott som obefintlig. Under sommarens alla kurer har jag ätit dåligt och därför gått upp i vikt. Det här är något jag skitit fullständigt i, då prio 1 alltid varit att bli frisk.
Men nu när kurerna är över och man långsamt börjar återhämta sig så gör sig sådana här saker påminda. Plus det faktum att jag inte har något hår. Själv tycker jag att jag ser fetare ut utan det.

Hur som helst så pratade vi om vad vi kan göra för att bli mer hälsosamma, och hur jag långsamt kan börja träna igen. Det är jobbigt för mig att bara gå ut en kort promenad med Milo just för att min kondis och mina muskler är lika med obefintliga pågrund av behandlingen jag fått. 

Imorse gick jag ut med Milo i 40 min innan frukost. Vi gick vi "skogen" ner till fotbollsplanen där jag kastade boll till han. Sen har vi en monster, och då menar jag monster backe att gå upp för innan vi kommer hem. För en månad sen var jag tvungen att stanna och vila två gånger i backen. Nu klarar jag hela backen om än med nöd och näppe! Men jag klarar den!

Efter promenade var jag och handlade frukost och massa frukt. Om jag nu ska småäta så ska det bli på äpplen, bananer, kiwi och nektariner.

Under behandlingen så blev det mycket småätande - en macka, lite godis, chips, cola osv. Men då kunde jag inte äta så mycket annat. Att laga mat under den första veckan av en kur fanns inte ens på kartan. Därför blev det att småäta istället. Vilket sitter i. Nu är det ju så att jag egentligen inte avslutat min sista kur än, men eftersom att jag mår så bra så känner jag att jag måste göra något åt saken.

Så till frukost idag blev det smothie med banan, frysta hallon och blåbär och vaniljyogurt! Till det blev det två knäckmackor med kalkonskinka och gurka och Tropicana juice! :)

Så idag börjar "resten av mitt nya hälsosamma liv!" Det är nog bra för mig att skriva om det och vara "offentlig" men att man ska gå ner i vikt och bli mer hälsosam. För som sagt, min motivation är inte den bästa..!

Kommentarer
Postat av: tess

vad duktiga ni är! jag kan peppa er! har fått min sambo att gå ner 13 kg ;P visst har han tränat massa men d e maten som gjort d mesta =)vill du ha nyttiga recept o så så säj bara till =)

2008-08-15 @ 18:06:59
URL: http://smultronpastra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0