Föräkringskassan

Okej, som ni vet så följer jag snart med min syster till London i en vecka. Kände att det var lika bra att passa på när man ändå är "ledig".
Hur som helst så ringer jag till Försäkringskassan för att meddela att jag tänkt åka. Hon säger då att jag måste få deras "godkännande" för att åka, annars kan jag mista min sjukpennng. Kan även nämna att hon inte visste hur lång tid detta "godkännande" kunde ta.. Jaha, det känns ju jävligt bra! Här har man varit sjuk och fått behandling och vill bara resa bort ett tag och göra något roligt, nämen då ska jävla försäkringskassan kanske få förstöra det... Hon sa även att jag måste ha min läkares godkännande.

Sagt och gjort, jag ringer till Hematologimottagningen för att försöka få kontakt med min läkare - som tydligen är sjuk, åter imorgon. Jippikajay mother fucker!

Till saken hör oxå att jag ska få en remiss till en datortomografi snart. Vet inte när så jag tänkte att jag ska ringa och fråga med tanke på resan. Ringde först till KS, men dom hade skickat vidare remissen till Täby. Jaha, då ringde jag till Täby och fick sitta i kö i typ 20 min. Även fast jag var den enda i kön... När jag kom fram så kunde inte tanten svara på när jag skulle dit, för det var tydligen sjuksystrarnas ansvar. JAHA, TACK FÖR HJÄLPEN DÅ! Ringer till sjuksyrrorna men där är det inget svar.. Muntert va?

Efter det här kände jag mig ganska deppig.. Fan att det ska vara så svårt att vara sjuk. Ingenting är enkelt. Det är regler som ska följas, folk som ska veta vad du gör, hur du gör det och varför.

Är det så konstigt att man efter en tids sjukdom och sjukskriving vill resa bort och bara vara? Varför ska det finnas regler som säger att du då kan förlora din ersättning pga att du reser utomlands? Är inte det helt SJUKT!

Kommentarer
Postat av: Nathalia





Ämne: FW: Mitt hjärta!



Ge detta hjärta till alla som du inte vill förlora år 2008, även mig om du bryr dig.

Försök att samla 12 stycken, Det är inte så lätt!





Ta aldrig någon för givet.

Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,

för du kanske vaknar en dag och upptäcker

att du förlorat en diamant när du var för upptagen

att samla på stenar.

Det är bättre att ha få diamanter än många stenar




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0